Summa sidvisningar

tisdag 22 februari 2011

Dag 30

Så då har denna dag kommit å gått å som vanligt, gått skit bra idag med, tänka sig =)
Dagen har gått i lugnets tecken, myst med vovvarna, kollat tv, tränat å gått långpromenix. Jag gjorde ett katastrofalt försök till att skriva min avhandlig å senare, änne mer katastrofalt försök till att skriva min LIA rapport.... Satt total fast, fick panik, stängde ner Word å myste med en hund istället! Får ge d ett nytt försök i morrn.... Utöver skrivande så siktar jag på att städa, måste bli klar nångång, hållt på med min storstädning i 1 vecka nu.... Ja, ja, får se hur d går i morrn =P

Annars då? Jo maten har gått bra idag, frulle blev 4 knäcke med saltrulle, goding i repris *hehe* å en kopp te som landa på 7 poäng. Sen efter lite skrivförsök samt tv-tittande blev d dags för lunch, gårdagens tacos =) GOTT!
Vid halv 4 gick vi ut på promenad jag å jyckarna, jag fick leta upp Morgans gamla valptäcken åt Stella för hon darrar ju som ett asplöv i desperata försök å hålla värmen..... Dock e d liiiiite för litet så det knäpper upp sig själv men bättre som en liten mantel än inget alls, tycker d e konstigt att hennes ägare inte köpt ett täcke åt henne med tanke på hur tunn päls hon har..... Ja, ja, vi begav oss ut på en ca 30 min promenad där de fick springa fritt å busa på stora fältet. Morgan blev besatt å alldeles för het på gröten så efter ett tag så koppla jag honom så Stella kunde få nosa i fred utan att ha den huliganen efter sig.... Vi gjorde ett pitstopp hemma hos mina föräldrar där det blev 2 koppar kaffe med mjölk som gav mig totalt 19 poäng för dagen so far (tacosen landa på nästan 10 poäng då jag tog extra mycket kött).
Sen knallade vi hemåt igen å den promenaden tog 20 min så totalt har vi vart ute å busat i 50 min idag =) Ingen sol men trots kylan har d vart en mysig dag tycker jag ändå.
Väl hemma i värmen så blev d träning för min del, 50 min Wii där 30 min var tuffa omgångar boxning å Hula Hoops, Hula Hoops var fan jobbigt i 6 min............
Efter det var det dags för muskelövningar där jag nu gjorde fler olika, där jag stödjer på armarna bl.a. å det gick bra =) Dock blev d inte så bra då jag skulle va på golvet för Stella å Morgan bestämde sig för att busa å anväde mig som "grotta/lekplats"..... Hoppa över mig, kröp under mig..... Till slut gav jag upp *haha* Men jobbigt var d å trött blev jag å jag känner d nu att det verkligen tog å det e en lovely feeling!
Efter träningen blev d middag som hafsigt blev stekt lövbiff med potatissallad å varma grönsaker (haricot verts samt bladspenat).

Gott var d å mätt blev jag =)
Detta blev ca 7 poäng tippar jag.... Vilket ger 26 poäng som slutsumma, dagens motion landade på ca 500 kalorier som jag funderar på kan omvandlas till 6 bonuspoäng, promenaderna landar på 4 tror jag å ja, d kan nog ha blitt, nej tror att 5/6 poäng e rätt uppskattat =)
Så nu tog jag en stor kopp te som blev 2 poäng å jag ska ta en kopp till som är 1 poäng tror jag, känner mig frusen å det e ju sååå gott =) Så då har jag förbrukat 3 av mina 6 bonuspoäng idag.
Då hade inte jag så mycket mer för idag....

Totalt: 26 poäng samt 3 bonuspoäng
Kvar: 6 poäng

Tjovipps på er alla!

2 kommentarer:

  1. Jeg synes du er så flink Heidi!!! :D Stå på!!
    Oh, det rockering greiene på wii har vi også, dæven det er slitsomt!! lå rett ut jeg etter å prøvd meg på det! hehe Luuv ya!

    SvaraRadera
  2. Tuuuusen takk söte Kjersti =) Skal stå på jeg, so far so good =) Jo den rockering greia er ikke å leke med.... Prövde den advanced som var på 6 min, höres ikke mye ut men däven jeg var sliten etter..... haha LUUUUV YA 2!!!!

    SvaraRadera