Summa sidvisningar

söndag 13 februari 2011

Dag 22

Så då har vi officiellt kickat igång vecka nummer 4, wohoo!!!! Känns bra, idag fuska jag å åt en slemmig pizza å visst, det var gott men märker nu att jag hellre äter viktväktar maten.... Som sagt, pizzan var god men känslan i kroppen efter jag ätit klart, den var inte en behaglig sådan, riktigt kände hur pizzan låg som en klump i magen, tung..... Så känner jag mig inte efter viktväktar maten, även om jag kanske äter en rejäl portion å e så mätt så jag kan spricka så känns det aldrig tungt, bara behagligt så jag kan nog med säkerhet säga att jag lär inte käka pizzeria pizza igen, i alla fall inte på läääääänge, e inte så gott som jag en gång tyckt. Har jag blivit vuxen nu?
Jag uppskattar pizzan till 35 poäng (åt bara 60 % av den men där va lite bea sås på åsså) samt min frulle som jag ätit idag var på 9 poäng samt jag bara måste ha en kopp te ikväll, dock ska jag ta mitt te utan honung så blir d lite bättre, allt som allt ger att jag "överätit" 20 poäng. Sen har jag städat ganska så aktivt i två timmar vilket jag uppskattar till ja.... Vad kan vara rimligt, 5 poäng? Ett mål mat som laxen igår är 6 poäng, tycker ni som läser att d kan vara rimligt att två timmars städande kan motsvara kaloriinnehållet i en sådan portion mat? Sätter 5 poäng, vilket ger att jag har övertrasserat med 15 poäng idag. Detta borde jag kunna ta igen relativt fort tycker jag, funderar på att i veckan bara käka 21 poäng och med träning på det så borde saken vara biff efter 2 dagar å jag e back on track =)
Här är dagens lunch/middag:
Slemmig pizza..... Nej tack om man får vara efterklok =( Skulle käkat mycket mindre än d jag gjorde men men.
Utöver detta så har jag som sagt städat idag, nu e vardagsrummet helt klart (dammsugning å moppning återstår) sen så har jag fönsterna på utsidan kvar att ta men insidan e banana done! Där var många nosavtryck längst ner haha. Jag fick äntligen tatt tag i min "Monicas closet", ni som sett denna garderob/klädkammare vet vad jag snackar om =)

Om ni inte vet vad en "Monicas closet" är så gå in på youtube å sök efter Vänner avsnittet där ledordet Monicas closet borde föra er rätt haha....
Men i denna lilla klädkammare har där varit skit från golv till tak, bokstavligt talat å man kunde inte gå in där överhuvudtaget.... Detta e inte slutresultatet, jag ska städa ännu mer där men detta var en bra början, nu blir resten en barnlek.

Sen kommer vi till det roliga, reslutat!!!!! Jag kommer lägga på lite på vikten jag fick idag då jag inte käkat så mycket idag å vill inte bli besviken inför nästa vecka, eller ska jag ta det tal jag fick? Vad tycker ni därute, vägde mig vid, ja vad var klockan, kvart över 6 ikväll å då hade jag avslutat min frulle på 4 knäcke å te vid halv 4, kan jag lita på siffran eller ska jag lägga på lite? Jag vägde 109,9 kg men funderar på å höja den till 110,2 kg för å vara på den säkra sidan.... Hmm jag tar faktiskt den vikten jag fick ikväll, det enda som kan hända e att jag inte går ner lika mycket till nästa gång =)

Så resultat totalt dag 22:

Bild för dag 22:


(litet misstag var att jag glömde dra ner min tröja så jag ser..... hoptryckt ut på nåt sätt...)
Vikt: 109,9 kg
Minskat: 2,8 kg!!!!! (dock har ju mensen en bidragande faktor...)
Minskat totalt: 4,3 kg
Mått i midja: 126 cm
Minskat: 3 cm
Minskat totalt: 3,5 cm
Kvar till delmål 1, deadline dag 29: 1,7 kg
Lvar till delmål 2, deadline dag 56: 5,7 kg

Tänkte jag skulle börja räkna ner till mina delmål å vi tar d första som är att komma så nära jag kan att tappa 6 kg på 4 veckor å med en vecka kvar har jag 1,7 kg kvar till mitt första delmål, å d tycker jag att jag borde fixa =) Mitt andra delmål är att till den 13 mars som blir dag 56 (8 veckor), ska jag ha gått ner 10 kg å får fira med vin om jag nu vill =)

Det var det, jag MÅSTE se till å fixa bild på mig sj denna gången å jag SKA tvinga Andreas till å hjälpa mig ikväll =)

Ha d gött alla!

6 kommentarer:

  1. Tack Martina =) Känns riktigt bra att d äntligen händer nånting. Peppad att fortsätta nu, e ju liksom bara 5,7 kg kvar tills jag har blitt av 10 kg, e ju praktiskt taget halvvägs dit vilket känns riktigt bra!

    SvaraRadera
  2. Jag brukar också ångra mig när jag någon gång ätit sån pizza, precis av de anledningarna du sa. Man är jättehungrig och tror det ska vara jättegott, men man är bara övermätt, mår illa sen och det var inte särskilt gott heller. Annat är det med sådan man gör själv, det är otroligt gott och man blir behagligt mätt. Dessutom gör onyttig mat att smaksinnet blir avtrubbat (möjligen delvis pga zinkbrist?), så när man äter nyttigare tycker man maten är godare och smakar mer, så det beror inte bara på att man är mer hungrig. =)

    Jag tycker du är jätteduktig som har gått ner så mycket redan. Det verkar ju gå i en väldigt sund hastighet. Och med det menar jag absolut inte långsam. 1 kg i veckan brukar jag höra är rekommenderad hastighet för att man inte ska må dåligt eller bli hunrig/deppig. Så om du går ner mer än det är det ju bara en bonus, men om du "bara" går ner 1 på en vecak tycker jag absolut itne du ska bli nedstämd. Dessutom varierar det ju massor. Om du nån vecka kanske bara går ner säg 0,5 så tänk inte negativt vad du kan ha gjort fel utan lägg till det till totalvikten du minskat och pränta in den siffra in i huvudet istället. Tänk på att 1 kg kroppsfett motsvarar 9000 kcal. Det är fruktansvärt mycket! Kalori-dagsbehovet för 4,5 dagar eller 1,6 kg Marabou mjölkchoklad eller 82 kg gurka! =)

    /Ditt största fan (som börjar bli riktigt inspirerad och lovar att så snart det blir plusgrader flytta ut sin oversized häck på ett par löprundor)

    SvaraRadera
  3. Monica: jo jag håller med dig, e ju alltid så, skitsugen innan aman får i sig maten men sen slutar d va gott.... Tusen gånger godare å göra sj, även fast botten inte blir lika god.... Men man kan reglera vad man har på samt vilken ost å hur mycket osv.
    Tack för dina uppmuntrande ord, jag vet jag tänker fel men innan jag nått 10 kg så känns d liksom inte som om d hänt nånting utan att allt e som vanligt. Efter 10 kg så känns d som det är nerförsbacke eller nåt, d bara rullar på liksom =)Naw, mitt största fan, nu e d du som e söt =) Men kul att jag inspirerat dig lite i alla fall, tycker att både du å din söta (inte oversized!!!) häck båda blir glada över att få springa lite sen när d blir varmt, om inte för å komma i form så mår man så mycket bättre.
    KRAM!!!!

    SvaraRadera
  4. FUSK! Du har inte samma kläder! Hur ska jag då kunna se dina framsteg? =) Kan du känna någon skillnad med byxor och så? Eller det är för tidigt än kanske?

    /Monk

    SvaraRadera
  5. Hahah okej från å med nu ska jag köra samma kläder hela tiden =)Vet faktiskt inte om d känns nån direkt skillnad, bara kört mysisbyxor sen jag börja typ haha =) Ska kolla om nån vecka om där känns skillnad

    SvaraRadera