Summa sidvisningar

torsdag 17 februari 2011

Dag 26

Så, nattblogging på g här, jaja bättre sent än aldrig som man säger.... Jaha, vad ska man säga om denna dagen då? Jo d har gått bra, som vanligt... Var lite deppig ett tag då vågen visa att jag gått upp igår vilket omvandlade mitt mål för veckan från 1,7 kg till 2,2.... Lagom kul! Efter konsultation med min kära mor så kom vi överens om att ska jag "synda" så ska jag reglera det genom extra träning, inte med att spara poäng, tror kroppen analyserar det minskade poängintaget med att den inte får samma mängd mat å då stänger ner viktnedgången, så jag ska fortsätta äta som jag gör, men träna mer för att få ihop mina poäng inför lördagen. Igår åt jag relativt nära 26 å tror det gav resultat eftersom idag hade jag gått ner d jag gått upp å liiiite till. Igår visade vågen att jag gått upp 0,5 å idag stod d 0,6 minus så jag kör vidare på detta att alltid äta det jag ska men som sagt, reglera all överkonsumtion med mer träning.
Seg som jag e så har d itne blitt så mycket träning idag, körde en halvtimme på Wii plus har gått en 20 min runda med Morgan, bättre än ingenting. I morgon måste jag köra ett rejält pass, å det har jag bestämt mig för ska vara en timme på Wii samt en 40 min rask promenad plus muskelövningar och detsamma gäller på lördag. En annan kalldusch var att jag ökat i omfång i midjan.... YAY..... Snacka om att bli motarbetad av sin egen kropp.... Så denna dagen kunde vart bättre ur den synpunkten. Men men, får blicka framåt, Rom bryggdes ju inte på 1 dag så =) å ja, det ska stå bRyggdes, torrt skämt men men =)

Matmässigt ser denna dagen ut som alla andra, frulle blev 2 knäcke med en ostskiva, inget te på Espresso House idag alls faktiskt. Lunchen blev pasta och makrill i tomat med lite spenat å majs å sen blev d 2 koppar kaffe med mjölk hos mamma å pappa samt middag. Dagen middag blev en kycklingwok:
Tog med flit en sparsam portion med tanke på att klockan hann bli 22 innan jag fick sätta mig å äta.... Men gott var det, gjorde den superenkelt genom att fräsa på kyckling i strimlor, sen schalottenlök, morötter, selleri, vitlök, minimajs, bambuskott samt vatten kastanjer som får fräsa lite lätt i pannan, på detta la jag till en sås som enkelt görs med ca 4 dl vatten, två buljongtärningar, en grönsak å en höns. Lite salt å peppar samt limejuice. Detta receptet gjorde jag för 4 portioner så om nån vill göra detta räcker d nog med en buljongtärning samt max 1 dl vatten skulle jag tippa på. Till detta blev det jasminris NOM!
Nu ikväll har jag avnjutit två viktväktarkakor och en kopp te, kommer ta en kopp till så jag kommer upp i poäng lite...

Hittills har jag käkat 23 poäng så där e 3 kvar. Tar jag en kopp te till hamnar jag kanske på 24/25 så det för räcka för idag.
Vidare tippar jag på att jag tränat ihop max tja... 4 kanske 5 poäng idag? Nja e nog mer 4.... Så med gårdagens ja vad blev det..... 40 min rask promenad tror jag genererade 4 poäng å min tid på Wii max 1 så ja, 5 poäng tjänade jag ihop igår så 9 bonuspoäng har jag hittills inför lördagen. I morgon ska jag fixa 5 poäng å samma på lördag så ligger jag bra till inför lördagens goda mat. Längtar riktigt tills den kvällen, ska bli så jädra skoj å få träffa alla i klassen igen. Sen så lär d få bli bowling med kärringstaketet uppe, passar på å säga tack till Anton för det fantastiska ordet, kärringstaket =)
Det var allt för mig idag, simma lungt!

Totalt: 25 poäng
Kvar: 9 poäng

"I'm not crazy, my mother had me tested!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar