Summa sidvisningar

torsdag 24 februari 2011

Dag 33

Så då var dag nummer 33 över å det har vart en bra dag, började alldeles för slappigt dock. Klockan 15 idag hade jag fortfarande inte gjort nåt nyttigt så jag fick sparkat igång mig, fick dammsugit samt moppat lägenheten vilket nu ger att badrummet e skinande rent, jag har tvättat en maskin tvätt samt torkat den. En maskin disk har kommit igång och jag fick tryckt in en rejäl långpromenad med jyckarna på 1 timme så de fick springa lite fritt å skutta av sig =) Så nu känns d bättre, känns som jag fått gjort nåt istället för att bara dega å det jag gjort har resulterat i totalt 1 timmes motion, på vår promenad så går jag ju inte hela tiden då hundarna stannar om vartannat så på en timme tippar jag att jag fick 40 min motion genom att gå och plus ja vad kan d vart, 20, 25 min dammsugning och moppning. Hade tankar på att träna lite Wii men nej, d får räcka så här för idag...

Matmässigt har d gått kanon idag, tog en lätt frulle på två knäcke med leverpastej å en kopp te, sen kom lunchen som var gårdagens middag å dessa två gav mig 11 poäng. Middagen ikväll blev en typ av soppa som jag hittade på själv. Jag tog 1 liter vatten, lite höns- och grönsaksbuljong, potatis i små bitar, 1 gul lök, lite purjo, lite selleri, en röd pepparfrukt, en burk majs å lite haricot verts sen salt, peppar å lite citronsaft och köttet stekte jag vid sidan om nämligen lite kyckling filé. Så här kommer en bild på min egen kycklingsoppa:
Mycket gott å själva soppan med 90 g kyckling ger 5 poäng så jag tog 2 knäcke med ost på till vilket ger 8 poäng så hittills har jag ätit 19 poäng så sen i kväll blir d kvällsfika på 2 knäcke, lite viktväktar kakor å en god, god kopp te =)

Dagens motion tror jag gav mig 4 bonuspoäng så nu ligger jag på 10 bonuspoäng. Utöver detta hade jag inte så mycket mer å skriva =)

Totalt: 26 poäng
Kvar: 10 poäng

Tjing tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar