Summa sidvisningar

torsdag 3 februari 2011

Dag 12

Dåså, 12 dagar in å nu känns d som saker börjar ta fart, skönt, inte en dag för tidigt!!!! Idag har vart lite si å så, började med en gigantisk huvudvärk på gränsen till migrän så jag va tvungen å kasta in handduken strax innan lunch å gå hem. Gick bara inte... Hemma blev d till å vila lite samt knapra tabletter, det släppte lite å sen vid typ kl 15 var jag så less att jag valde å köra igång mitt Wii, d kunde ju inte bli värre liksom =) Å minsann, huvudvärken släppte efter typ 10 minuters Wii, så jag tuffa på i 1 timme å skaka av mig hela 366 kalorier, skit skoj! I början e d lite segt, man ser på tiden man spenderat å tänker: hur sjutton ska jag komma upp i 60 min??? Jag pallar inte.... Men efter ett litet tag e det nåt som händer å vips så har man vart igång 1 timme. Jag blev riktigt svett! Fick ha en handduk på golvet så jag kan torka av fötterna ibland plus en handduk så jag kunde torka mig i ansiktet, helt sjukt men sååååå skoj!!!!
Här e min nya favorit, Wii boxning eller ja e mer rytmisk boxning, man ska göra de kombinationerna som tränaren visar, inte helt lätt alltid! Sen sista 10 sekunder får man slå hur mycket man vill å hur man vill. Riktigt bra träning för svett blir man =)

Favorit nummer 2, hula hoops plus. Du står på den här balance board å rullar höfterna, precis som vid riktiga rockringar å under tiden kastas nya ringar mot dig som du måste sträcka dig efter för å fånga upp. 3 minuter e en omgång å man e helt jävla slut efter så man behöver lite andrum =)

Hur har maten sett ut idag då? Jo frullen blev 4 knäcke med smör, gurka å lite örtsalt samt en kopp te vilket blev 6 poäng, lunchen var samma som gårdagens middag på 6 poäng. Gick upp till mamma sen för å hämta min skrutt å där blev d en kopp kaffe och när jag kom hem var d dags för middagen som blev 5 minuters-gryta med ris, bestod av lövbiff, fond, lök å morötter samt en grönsallad till *gottgott*

Så med allt detta landar jag på 20 poäng idag å jag funderar faktiskt på att skippa mina knäcke ikväll å bara njuta med te, kanske några kakor? Jo så får d bli, en god kopp te å två viktväktarkakor så landar jag på 6 poäng å därmed full pott idag =) Har förvisso bonuspoäng från att jag tränat men jag väljer å spara dem till helgen så jag får mysa med lite cola å kanske chips, Andreas ska supa den lille lyllosen, ja kanske inte supa delen men ja, ett gott glas vin hade inte suttit fel men som sagt, än så länge får jag inte. När jag gått ner 10 kg får jag lov å ta ett glas vin om jag vill men inte innan dess.
Enligt mitt Wii har jag gått ner 1 kg sen igår, verkar lite för bra för å va sant men ja =) why not? Så ska bli spännande å följa samt se resultatet på söndag! Wii fit plus räknar dessutom ut min Wii fit ålder å fram tills idag så har den varit 37 haha, jävlar..... Men idag så sjönk den till 34 så YAY!
Utöver detta så har d inte hänt så mycket idag, mest tagit d lugnt å försökt bota min värkande skalle, men nu e jag pigg igen å det känns riktigt bra måste jag säga, e sugen på å dra en omgång boxning igen, får se om d finns utrymme för d lite senare men tvivlar på d, e mest rädd för att jag stör grannen under oss haha =)

Totalt: 26 poäng
Kvar: 10 poäng

Tjolahopp på´re!

2 kommentarer:

  1. Åååååhhh Heidi, jag blir så glad varje dag när jag läser din blogg. Du är såååå otroligt duktig och jag blir så inspirerad av dig :)
    Keep up the good job ;)

    SvaraRadera
  2. naw :) nu rodnar jag ju! Tack så hemskt mycket Krisitn, sj tycker jag ju inte d e så jädra märkvärdigt... Visst helt lätt är d inte men lite ändå... E ju därför jag vart så arg på mig för tekniskt sett är d super lätt, ät rätt å rör på dig så går du ner... Men d e svårt ändå... Tack än en gång för dina fina ord, d värmer å pushar på otroligt mycket.
    KRAM!

    SvaraRadera