Summa sidvisningar

onsdag 19 september 2012

Dag 607 (Dag 19)

Då var d onsdag å dagen har varit bra, jobb som vanligt å d har gått bra tycker jag. Fick göra lite nya saker idag som var kul å speciellt kul att d gick bra dessutom =)
Börjar få kläm på d känner jag men så fort jag känner så brukar nåt oväntat dyka upp som gör att jag känner mig som en blåst bimbo igen så vi får se vad morgondagen har i sitt sköte.
Efter jobb blev d mys hos päronen å sen en kall promenad hem *brrrr* men på promenaden hände en bra sak. Hela storyn är att igår så valde Morgan å käka upp en sån här flärp/wettex-aktig sak som sitter i botten på plasttråg som du köper kött i:
en sådan, i botten ligger ju en sån där grej som suger upp köttsaften. Morgan fick slicka denne ren efter att jag använt mina grytbitar av oxkött. Snacka om snopen då jag såg att hundafan slukat denne lille flärp! Han som aldrig äter saker men visst, denna sak var ju dränkt i oxblod så inte så konstigt... Så det har varit ett waiting game, ska den fastna i kroppen eller komma ut? Ikväll fick jag svar, nu e skiten ute, bokstavligt talat.... Å nu sitter jag nyduschad i soffan å myser med tv3play =)


Matmässigt har d varit en bra dag som börja med gröt som vanligt för 4 poäng å sen kaffe under dagen för 3 poäng.
Dagens lunch blev egengjord gulasch:
detta blidde 7 poäng men tyvärr inte så gott =( Blev besviken för igår när jag smakade den då den puttra på spisen så smakade d gudomligt gott men idag inte alls gott.... Nåja, det gick ner =)
Dessutom frukt å keso för 2 poäng å avslutade dagen med en annan middag än den jag hade tänkt:
mammas baconpasta med lite parmesanost å för å få in lite grönsaker så tog jag grönsaker från min kokosmjölkfisksopp-grej samt lite av den såsen å d hela blev 14 poäng då jag tog duoval på pastan.
Min stolthet kom på jobb:
en stor låda av kakor som Heidi gillar å lätt kan äta måååånga av. 600 g. Den kom fram strax innan lunch å innan jag gick hem vid halv 5 var den i princip tom! SÅ många e där inte på kontoret men men... Hur många jag åt undrar ni? NOLL!!!! Jag funderade på d men vågen går åt rätt håll nu å jag har latat mig alldeles för mycket....
Känns bra å jag slutar idag på 30 poäng å nyttjar 4 poäng från min veckobonus.

Motionsmässigt så har d varit en skön dag, cyklade till å från jobb som gav mig 4 AP å sen har d blitt en rask promenad för 2 AP å sen en lugn promenad för 1 AP så det blir 7 totalt idag å d känns skönt =)

Totalt: 30 poäng
Motion: 7 AP
AP totalt: 18 st
Veckobonus kvar: 18 poäng

Adios!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar