Summa sidvisningar

måndag 3 september 2012

Dag 591 (Dag 3)

Dåså, måndag å det var dags å jobba igen, mer bredvidsittande å mer å mer info.... På både gott å ont!
Vissa saker börjar falla på plats, vissa saker e kaos men jag antecknar varenda detalj, även om jag tycker d e meningslöst för jag inte förstår vissa sammanhang men det lönar sig! Efter när jag får sitta å titta på anteckningarna, skriva rent d på datorn så faller bitarna på plats å jag kan faktiskt ärligt talat säga att jag hittills fattar sammanhanget bakom allt jag fått lära mig hittills å det är ju själva nyckeln. Ser du logiken/sammanhanget så fattar du. SÅ det var jävligt skönt!
Vidare så har d inte hänt så mycket mer än att jobba å sen dega i soffan hemma men d har varit en skön dag =)
Tycker dessutom jag fått en bra start på min utmaning, HGD 2,5 som den kallas, jag har inte formulerat mina mål än så de kommer här:

Denna lightversion av HGD 2.0 som de som skapat den valt att kalla light versionen, 2.5 kommer vara min pepp att gå i mål viktmässigt.
Jag har sagt det förr å säger det igen, i år är det FAN I MIG MITT ÅR! NO more fetto!
Vågen ligger å guppar på 75 kg vilket e + 2 kg för tillfället men det e mycket vätska så max 1 kg + i fett. Mitt viktmål för HGD 2.5 kommer bli att nå mitt mål på 60 kg, alltså gå ner 15 kg. Det är ett tufft mål och vi går i mål den 9 december och jag har gett mig själv som allra, allra sista deadline för min vikt, 31 december.
Jag siktar mot stjärnorna å hoppas jag når trädtopparna!
Delmål med vikten är:

Delmål 1: gå ner till 69 kg, nå 60-talet och även tappa 45 kg totalt sen min start för lite mer än 1½ år sen.
Delmål 2: gå ner till 63 kg, det är det minsta jag nånsin vägt i mitt vuxna liv å det inträffade under en kort period år 2003, sen dess har jag inte varit i närheten...

När det gäller träning kommer jag att cykla minst 60 min, 5 dagar i veckan. Jag kommer köra vattengympa 2 gånger i veckan på detta samt promenader.

Mål med min träning är:
- Klara cykla från jobb och hem på 20 min (gärna mindre, cyklar som bäst 25 min idag)
- Hitta en rutin med gym, minst 1 gång per vecka å helst 3 gånger per vecka
- Klara 5 min planka i ett försök (klarar max 45 sekunder just nu)
- Klara 20 armhävningar på tårna (klarar 8 just nu)

Där hade ni mina mål samt hur jag kommer ta mig an denna utmaning å jag e jävligt taggad! Kosten har jag inte nämnt men tror ni alla fattar hur jag kommer äta =)


Matmässigt har d varit en riktigt skön dag!
Började dagen med min gröt som vanligt emd lite One Meal i (som förövrigt mina kolleger tycker ser såååå aptitlig ut *haha*) för 4 poäng.
Dagens lunch blev kallrökt lax, grönsaker, fullkornspasta å en skvätt sweet chilisås på:
MUMMA! Detta bidde 8 poäng å under dagen slank 3 koppar kaffe ner för samma mängd poäng å innan jag cykla hem från jobb blev d ett mellis:
Ananaskeso med just ananas till =) Gott å 2 poäng och 55 g kylling slank ner då jag va hos mamma å pappa, valde därmed bort en kopp kaffe =)Kvällsmat blidde:
gjorde potatismos på en skvätt lättmjölk å goda kryddor, stekte en nötfärsbiff med fetaost 10% i samt lite stekta grönsaker som selleri, svamp, lök å zuccini, gott å 10 poäng å jag landar på 28 poäng idag å nyttjar 2 poäng från min veckobonus.

Motionsmässigt e jag också nöjd, cykla på utav bara tusan plus tog en extrarunda då jag var på väg hem så totalt idag cyklade jag 17,7 km, det ni! Detta tog mig ca 30 min å jag anser att det gör mig värd 5 AP å på det har jag fått in 35 min rask promenad också som kommer då jag går till å från mamma å pappa före å efter jobb. De promenaderna gav mig 3 AP å jag landar på 8 AP idag vilket jag e grymt nöjd med!

Totalt: 28 poäng
Motion: 8 AP
AP totalt: 9 st
Veckobonus kvar: 15 poäng

KBK!!!!! (Kör Bara Kör!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar