Summa sidvisningar

onsdag 12 september 2012

Dag 597 (Dag 9)

Då var det söndag å denna söndag sov vi läääänge! Kan dessutom meddela att jag var bakis idag för första gången på över 1 år! Satt länge å funderade VARFÖR jag var bakis för jag drack inte så mycket för att d skulle motsvara bakisheten men kom på varför. Jag drack en mojito. Jag har inte druckit starksprit på säkerligen 2 år, slutade tycka det var gott helt enkelt så jag dricker bara vin å cider men men =)
Förutom bakis så var d en skön söndag där Emma å Bill kom på besök med lilla SHelby å vi hade en riktigt mysig fikastund innan jag sjönk ner i soffan för å glo på Biggest Loser avsnitt å sen var d dags å nanna kudde =)

Matmässigt så blev d inte mycket jag åt egentligen men det jag åt innehöll en hel del poäng....
Började dagen med 4 knäcke:
Wasa Frukost med lite smör samt fårsalami å 17% ost =)
När Emma å Bill kom så åkte kära Carlos fram å jag slängde ihop lite VV muffins:

MUMMA!
Sen blev d dags för middag å d blev en slemmig pizza....
När jag räknade mina poäng så valde jag att inte räkna pizzan å orsaken till det e enkel. När jag ser att min veckobonus e borta så skapar det ett sug efter mer mat än jag egentligen vill ha å genom att låta den stå kvar så håller jag mig bättre mentalt. Sen så vet jag också att bara genom att cykla varje dag ihop emd annan motion så förbränner jag pizzan under veckans gång så jag fokuserar på att komma så nära 50 AP d bara går att komma under veckans gång för det betyder pizzan e bortbränd å jag har min veckobonus för de dagar jag e hungrigare än vanligt =)
Så, räknar jag bara frullen å fikan så landar jag på 36 poäng å jag nyttjar 10 poäng från veckobonusen

Motionsmässigt så rörde jag mig inte så mycket å d lilla jag va ute å promenera d räknar jag inte för d känns inte som att d gills riktigt.... Så 0 AP idag men jag e nöjd ändå för jag vet hur veckan kommer se ut så d skadar inte å ta d lugnt ibland också =)

Totalt: 36 poäng
Motion: 0 AP
AP totalt: 0 st
Veckobonus kvar: 39 poäng

Då var det dags för resultat!

Vikt: 73 kg
Minskat: 0 kg
Minskat totalt: 41,2 kg

Mått i midja: 90 cm
Minskat: 0 cm denna vecka!
Minskat totalt: 39,5 cm

Kvar till delmål 10, komma i mina favvo jeans å ca vikt blir att väga 72 kg: 1 kg (de sitter rätt snyggt men saknas liiiite till, men inte långt kvar!)
Kvar till delmål 11, gå ner 45 kg å komma ner till 60-talet: 3,8 kg
Kvar till delmål 12, väga 65 kg om 6 veckor: 7,8 kg
Står fortfarande kvar å stampar, tekniskt sett startade jag denna vecka på en vikt av 75,7 kg å lördag morgon klockade jag in på, håll i er, 73,7 kg! Så jag e inte sur, inte det minsta! Jag e skjukt jävla nöjd å det e bara 0,47 kvar för att vara back on track å det fixar jag hur lätt som helst. Jag e peppad å taggad. Jag vet ju varför vågen visar plus å det är helt okej för min del, jag valde att leva gott å det var värt varenda sekund å tugga!
Denna veckan tagagr jag till å jag siktar på att om en vecka kunna komma med minus på vågen igen å jag e som sagt supertaggad. Jag har planer att damma av gymkortet bl.a. så d känns grymt =)
Nu jävlar tutar vi kör så d ryker!

Tjenamors!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar