Summa sidvisningar

tisdag 4 september 2012

Dag 592 (Dag 4)

Då var d tisdag å det har varit en högst blandad tisdag som började med en lugn dag på jobb, där dök upp en massa specialproblem vilket gjorde att jag inte kunde göra så mycket men d va nyttigt å få se hur det löses men samtidigt ger d ju lätt panik *haha* Hur sjutton ska jag klara specialarna? Jaja, sånt löser sig alltid =)
Efter jobb hinner jag knappt inom dörren å där möts jag av en ledsen mamma, Morgan var rädd för henne.... Orsak? En liten, jävla geting hade lyckats sticka honom i örat/öronfästet vilket gav ett svullet öra som mamma råkat röra vid å Morgan e som han e.... När något gör ont så lägger han skulden på den som råkar vara i närheten å inte det som skapade det smärtsamma, i detta fall min kära mamma som fick bära skulden...
Efter lite försök att få tag på Betapred receptfritt fick jag ge mig å åka in akut till Djursjukhuset. Jag kände det var onödigt för han verkade inte lika påverkad som sist han råka ut för allergisk reaktion men jag älskar min snutt över allt annat så jag åker hellre in i onödan, hade jag inte åkt in hade jag varit nervös å nojjig å fått NADA sömn, rädd å vakna att han fått problem att andas å dött under natten å allt bara för att jag tyckte d va onödigt å åka in till veterinären.... Så, vi åkte in å myste på Djursjukhuset:

han skapa sin egna koja under den stol jag satt på å efter en halvtimme börjades det morras å skällas på alla som passera utanför vårt undersökningsrum, bara för att man e getingstucken så måste folk veta vem som bestämmer. Eller nåt. Min lille skit, tack vare det beteendet visste jag att han mådde bättre för i bilen på väg in till sjukan så var det väldigt slött.... Men men, nu mår han prima, de gjorde inget på sjukan, jag trodde han skulle få kortison men de tyckte d va onödigt å jag litar på dem men han får ta d lugnt ett dygn nu å hålla koll så svullnaden går ner.
Så nu sitter jag i soffan, nyduschad å helt slut å ska nanna kudden.

Matmässigt e jag riktigt nöjd trots kaos på kvällen, kväll e min svaga matpunkt men jag klarade det =) Började dagen med min One Mealgröt med mannagryn för 4 poäng å sen blidde dagens lunch samma som gårdagen för 8 poäng.
Mellanmål blev också samma som igår, keso med ananassmak å ananas till det för 2 poäng, kaffe för totalt 3 poäng under dagen.
Dock blev middagen annorlunda, hade tänkt äta samma middag som igår (vaddå, variation? E väl onödigt...) å jag åt hos mamma å pappa så jag kunde sticka ASAP till djursjukan å det blev:
mammas gooooda köttsoppa! Egengjord buljong sen hon koka oxsvans till Morgan, rotfrukter å oxkött. GOTT! Bara 0 poängs grönsaker i så d enda som kosta något var köttet å jag tippar jag åt kött för 4 poäng.
När jag kom hem nu ikväll var jag hungrig å sjuuuuuuuuuuuuuuuukt sugen på One Mealpannkaka MEN inga ägg =( Ingen pannkaka =( Så vad blev d?
jo, ananaskeso å nektariner =) GOTT! Dock har jag för lite poäng så jag kommer ta en bit choklad å lite jordnötssmör för å komma upp i poäng å jag går över med två poäng, hamnar på 28 å nyttjar 2 poäng från veckobonusen.

Motionsmässigt så e jag också nöjd, cyklade som vanligt till å från jobb som gav mig 4 AP å sen en rask promenad både till å från mina päron som gav mig 3 AP så jag e väldigt nöjd =) Skulle gjort lite styrkeövningar också men så blidde d inte idag utan d får bli i morrn helt enkelt.

Totalt: 28 poäng
Motion: 7 AP
AP totalt: 16 st
Veckobonus kvar: 13 poäng

Adios!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar