Summa sidvisningar

onsdag 27 juni 2012

Dag 522 (Dag 98)

Så, dags att blogga om tisdagen å d va en fantastisk tisdag för idag fick vi nycklarna till vår sprillans nya å fina lägenhet!!!!!
Klockan halv 8 va jag uppe å studsa för lilla busungen Morgan skulle vara hos mormor hela dagen und tiden vi packade å flyttade, den lilla skiten blir så sur å nervös då jag packar, d räcker med att packa gymväskan så blir han ängslig å förra flytten va han sur som ätticka i 3 dagar efteråt efter alla flyttlass å kartonger....
Så idag fick han ha d roligt hos mormor istället :) Halv 9 fick jag nycklarna å sen började vi flytta, vi flyttar ju bara ett par meter, rätt över gatan så några flyttkartonger var d inte! Jag packar allt i kassar å sopsäckar, går över med kanske 4 st väskor å sen packar jag upp dem å sätter sake å ting på plats direkt istället för att lägga all energi på att flytta rubb å stubb å sen när allt e klart, du e så trött att du inte vet var du har röven längre, ja då ska du packa upp alla sjumiljonersjävla flyttlådor.... Nej, så här fick d bli denna gång å vi la fokus på att flytta allt vad sovrum, badrum å kök heter å sen tar man mer å mer för var dag som går.
Har fotat massa innan vi börja flytta så här kommer en bildkavalkad också :) Morgan fick komma hem igen vid kl 20 på kvällen, då hade vi flyttat allt vi behövde, inklusive alla Morgans greje så att där skulle va så mycket bekanta saker som möjligt men han blev nevös ändå haha, han hade inte tid å hälsa på oss utan dammsög varenda vrå med nosen :) men sen upptäckte han att alla hans saker va där så då va d rätt så okej till slut :)

Matmässigt höll jag d inte idag heller, jag gör så fruktansvärt fel när jag har stora projekt som flytt eller storstäd för mig, jag kör på å jobbar utan paus. Jag glömmer allt vad mat å dryck heter så jag åt min frukost kl 8 å sen tvinga jag mig till å pausa å äta vid halv 3 nästa gång.... Middag? Ja den kom kl 20 å i form av pizza, då var jag så slut att jag orka inte va duktig, jag orka knappt äta den heller för den delen men d gick så ja... D va allt annat än bra men men, jag vet vad konsekvensen av detta blir, jag kommer ju som bäst stå still i vikt å i värsta fall gå upp, så enkelt e det men efter torsdag så känner jag att d komma vända för på torsdag ska jag handla mat för veckan, jag kan komma in å planera igen så nu jäklar kör vi :)
Försökte dock att inte kränga för mycket å för onödigt :)

Motionsmässigt så ja, 12 timmars flyttande det visar sig! Hela 6 AP fick jag av sllt mitt slit så d känns ypperligt bra! Det var mer än jag trodde men d blir ju också mycket spring, över 16 000 steg så jag e nöjd, svetten lackade å kände hur varenda muskel i kroppen fått jobba :)
 D stod en fin blomma med ett kort som sa: Välkommen till ditt nya hem när jag kom in i lägenheten, supergulligt!
 Sovrum
 Hallen, står vid ytterdörren
 BADRUMMET som fick mig å svimma....
 NO MORE DUSCHDRAPERI!
 Å en bänk över tvätmaskin å torktumlare, som jag längtat!
 Kök =)
 Vardagsrummet från kökets vinkel
 Vardagsrum
 SPOTS!
 Lunch, tomatsoppa med makaroner å ägg =)
Slemmig pizza, men den satt som en smäck!

Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar