Summa sidvisningar

fredag 8 juni 2012

Dag 502 (Dag 78)

Då får vi ta å blogga om onsdagen, jag va helt körd å slut igår så orkade inte =)
Dagen hade Väla på schemat så efter jag käkat på morronen så stack jag iväg, jag hade fått presentkort på Guldfynd av min bror i examenspresent så jag ville starta samlandet, dock trodde jag att jag skulle få mer för 500 riksdaler:
Jag vill skapa mitt egna, personliga berlockarmband å blåögd å naiv som jag var så trodde jag att 500 skulle räcka till i alla fall länken å 4 berlocker men ack nej, länken å EN berlock blev d... Hade jag haft råd så hade jag kunnat tatt 3 berlocker men d suger gött när man inte har räd att slänga ut 190 kr, inte ens om jag skulle använt pengarna jag lagt åt sidan för lunch så hade det räckt... Men men, nu har jag nåt å samla på, önska mig till olika tillfällen som julafton å födelsedag för IKEA börjar bli tjatigt *haha*
På vägen hem så tyckte jag d va så gulligt, det var ju Sveriges nationaldag å eftersom vi i Sverige inte e så kända för å fira vår nationaldag så blev jag glatt överraskad då jag på bussen hem blev mött av:
det var inget stort eller flådigt tåg men gulligt å mysigt, det hela var över på typ 30 sekunder, det var bara några st som gått ut å marscherat å spelat men d var kul å jag blev så där lite lagom blödigt glad =)
Sen blidde d hem å mysa i soffan innan jag fick bege mig ut på ett stort äventyr på kvällen, men mer om d under träningsbiten =)

Matmässigt så vart det en bra dag även om jag gick över, huvudsaken var att peppa mig själv då jag var lite deppig å hängig så frulle blev som vanligt gröt med frukt för 4 poäng å på Väla blidde d en gooood lunch:
Mumma Graffiti Café, bakad potatis med thaikycklingröra, MUMS! 8 poäng för fyllning å 5 för potäten så 13 totalt å sen på vägen hem blev d en god latte för 4 poäng.
Kvällens middag blev:
egengjord hamburgare med en basilikasås å en brödskiva samt frästa grönsaker till, mycket gott å 8 poäng samt som avslutning på kvällen blev d min goda kvargblandning med proteinpulver å en kopp te för 5 poäng å jag landar på 34 poäng å nyttjar 6 poäng från min veckobonus.

Träningsmässigt? oj oj oj ska ni veta, jag filmade men filmen vill inte överföras hit =( Får posta den på fejjan istället. Hur som helst, det jag lyckades med var att springa i 60 min! 60, svettiga, plågsamma, flåsiga minuter och hela 8 km! Me happy puppy ska ni veta =)
Härmed har jag uppnått ytterligare ett mål som jag haft för min träning å d känns så jävla gött! Ett tag så var jag osäker på om jag fixade det för efter 10 min så sa min kropp ifrån att: jag e skitnödig! Jag, mitt pucko, tänkte; mind over body men let´s face it, kroppen vinner alltid när magen är involverad å i framtiden, att käka en rejäl portion med zuccini, purjo, broccoli å paprika 1 timme innan löpning är INTE å rekommendera.... Hur som haver, dundrade hem å sket, hade kutat 35 min då å sen ut å slutföra efter en ninjapoop. Mina 60 min löpning gav mig 12 AP så d känns grymt gött!
Dessutom kan jag stryka ytterligare ett mål från listan:

- Kunna ha mina favoritjeans som är vanliga jeans i storlek 42
- Kunna ha min snygga topp jag aldrig använt
- Orka jogga/springa 60 min i ett svep CHECK!

- Klara milen under en timme
- Våga mig tillbaka till kickboxningen och börja med det igen CHECK!
- Klara 20 armhävningar på tårna (klarade 4 st idag 18/5)
- Nå mitt delmål nr 8 under dessa 100 GD (Gå ner 35 kg och komma ner till 70-talet) CHECK!
- Nå mitt delmål nr 9 under dessa 100 GD ( Gå ner 40 kg å väga 74,2 kg)

3 mål kirrade av 8 å med i alla fall ett par dagar till så verkar d lovande =) Armhävningar kommer jag fixa, det har jag bestämt mig för, kläderna SKA på så e det bara men milen under en timme? Kan gå men är osäker, dock kommer jag jobba hårt för att d ska bli verklighet =)
Nåja, 12 AP blidde d denna dag å lyckorus som heter duga =)

Totalt: 34 poäng
Träning: 12 AP
AP totalt: 29 st
Veckobonus kvar: 14 poäng

Run Forrest, RUN!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar