Summa sidvisningar

onsdag 6 juni 2012

Dag 501 (Dag 77)

Hej hopp! Idag har d inte vart nån rolig dag alls.... Den började helt ok men sen under eftermiddagen satt jag med mina kalkyler för sommarens tuffa månader å vår budget å insåg att min lilla minisemester till Stockholm som jag hoppats på inte fick plats längre. Jag är som sagt med i en utmaning som heter Hundra Grymma Dagar 2.0 som startats av Fitnessguru (www.fitnessguru.se ) och den 14 juli ska det vara en träff för denna grupp för att fira att vi klarat våra Hundra Grymma Dagar som fokuserar på hälsa, träning, kost osv du sätter mål och jobbar aktivt att under dessa 100 dagar uppnå dessa mål och det är en oerhörd kick, massa härliga människor som är med och jag ska som sagt jobba sommarern lång å hade verkligen hoppats att jag skulle få åka på denna träff å att det skulle bli min "semester" under sommaren. Men så blev d inte å jag blev fruktansvärt ledsen, satt här å grät i omgångar å hela dagen kraschade för mig. Hade inte lust med nånting längre å vid 18 tiden blev d så pass illa att jag gjorde som jag kände för, jag gick å la mig i sängen å drog täcket över huvudet å stannade där i 2 timmar... Hela eftermiddagen har jag kämpat som ett djur för å hålla kosten för när ledsamheten drog över mig kom också begäret efter choklad å annat skit... MEN jag stod emot, mina röster i huvudet repeterade: Du vill inte förstöra för sig själv, äter du det du vill ha just nu kommer du bara må ännu sämre, det kommer inte hjälpa, du blir inte gladare, du kommer inte magiskt hitta 2000 kr i chokladen likt Willy Wonka-stuket... Det hjälpte, jag stod emot å det känns fantastiskt just nu trots jag fortfarande e lite depp så är jag ändå lite stolt å har en skön känsla i kroppen för att jag höll kosten. Sen har jag en ovärderlig kraft å kärlek här hemma:
Vad hade jag gjort utan min aälskade pojkar? Utan er hade jag bergis ramlat ner i den mörka avgrund jag balanserat på kanten till hela eftermiddagen å kvällen.
Så, en skitdag rent ut sagt som blidde liiite bättre nu på slutet men nej, vill gärna reklamera denna tisdag om det hade gått men i morrn är en ny dag å jag funderar på att åka till Väla å nyttja det presentkort jag fått av min bror som examenspresent å reparera mig själv lite =)

Matmässigt har d gått bra trots att jag ätit mer än jag tänkt men samtidigt så har jag hållt mig till min plan å inte gett efter å ätit känslostyrt så det känns fantastiskt ändå =)
Frulle blidde min gröt med frukt för 4 poäng å dagens lunch blev större än jag tänkt men d va gott å det var värt det:
1½ portion av min goda scounespizza =) Detta blidde 19 poäng å kvällens middag blidde samma som gårdagens, dock drog jag i lite mer grönsaker då jag var mer hungrig:
5 poäng för soppan å mackan, gott var d trots jag hellre hade slängt i mig resten av pizzan i kylskåpet men stod emot! Sen blidde d 2 koppar kaffe för 2 poäng å istället för min portion med kvarg å proteinpulver blev d faktiskt den chokladbit jag suktat efter hela eftermiddagen MEN skillnaden var att jag väntat tills kvällen då jag mådde bättre, var lite gladare innan jag åt chokladen för annars hade risken funnits att jag tagit hela kakan istället för bara en bit:
Känns så skönt att stiga å styra över mina känslor istället för att jag är styrd av känslorna, fantastisk känsla å chokladbiten ihop med en kopp te blev 4 poäng å jag landar på 34 poäng å nyttjar 6 poäng från min veckobonus.

Motionsmässigt hade jag stora planer men det sket sig när jag blev ledsen, all ork å energi försvann ur min kropp å jag ville bara lägga mig å försvinna... Jag hade planerat in gym å ett pass Aqua Combat, det avbokade jag å sen tänkte jag om, tänkte att då tar jag d senare å kör bara gym å sen lite cardio men även d avbokade jag, jag hade ingen lust å ville som sagt bara försvinna ett tag... Men, jag kände till slut att jag vill inte ha den här jävla offerkoftan på mig, det är slut med att tycka synd om mig själv, jag har kommit så mycket längre än att sitta här å slicka mina sår, gnälla å gräta över omstädigheter jag just nu inte kan förändra i alla fall, jag kan inte magiskt plocka fram de pengar som saknas så vad KAN jag göra? Jo jag kan gå ut å gå, så det gjorde jag. Jag tog en glad jycke å tog mig en låååång promenad i raskt tempo, vi busade å hade mysigt å jag hittade ne liten livsgnista igen. Jag delade promenaden på två delar, först 40 min till mina päron där jag tog lite kaffe å kolla tv med dem å sen knatade vi de sista 20 min hem igen å d känns så skönt att jag gjorde det. Visst, det var inte vad jag hade velat göra egentligen men huvudsaken e att jag tog mig i kragen å hade jag låtit den där äckliga offerkoftan slinka på mig igen så vette sjutton hur jag hade mått just nu, inge vidare gissar jag... Så jag känner mig lättare å faktiskt gladare å min promenad gav mig 5 AP så d känns fantastiskt! ALDRIG mer offerkofta!

Totalt: 34 poäng
Motion: 5 AP
AP totalt: 17 st
Veckobonus: 20 poäng

Live long and prosper!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar