Summa sidvisningar

måndag 11 juni 2012

Dag 505 (Dag 81)

Då tar vi lördagen som spenderades i all sin enkelhet å slapphet i den sanna semesterandan =)
Mina päron kom hem efter en minisemester med båten så det blev till å gå upp å sen bege sig ner till båten där en viss liten Morgan blev vääääääääldigt glad att mormor å morfar var hemma igen:

Lycklig vovve =)
Sen blidde d snack å kaffe i båten innan vi begav oss hem där d blev slapp i soffan, fortsätta mitt Criminal Minds maraton å sen gå upp till päronen igen, mest pga att få in lite vardagsmotion i dagen så jag inte bara satt i soffan å dega plus jycken måste få lufta sina lurviga =)

Matmässigt så gick d bra trots jag unnade mig en hel del gott gott under dagen, började dagen med min gröt å frukt för 4 poäng å sen kom 2 koppar kaffe i båten för 2 poäng å väl hemma igen så gjorde jag en mycket enkel men ack så god lunch:
principen va samma som gårdagens version men skillnaden här e att jag tog ett kokt ägg å hacka i bitar som fick fräsa med i pannan å d hela blev 5 poäng.
Hos mamma å pappa sen så skulle de beställa pizza eller ja, pappa ville ha pizza å mamma en kebabsallad å jag fick också kebabsallad. Mmmmmm:
åt restriktivt fakktiskt, jag hade såsen vid sidan om, åt salladen utan sås alls å sen brödet doppade jag lite i såsen istället för smör så det hela blev bara 10 poäng å d e fan bra! Mättande å så jäkla gott! På maten kom en kopp kaffe till för 1 poäng å väl hemma blev d lite lördagsmys ihop med mer Criminal Minds:
en halv paket blev 4 poäng å sen lite te på detta gav mig en slutsumma på 28 poäng så trots unnande som kebabsallad så fixa jag mina poäng å det gjorde mig jävligt stolt kan jag få tillägga =) Dock e det lördag så alla bonuspoäng försvinner hur som helst =)

Motionsmässigt så blidde d en tur å retur promenad i rask takt från mina päron som blev 40 min å d gav mig 3 AP vilket känns skönt, bättre än ingenting å det passa denna dag som va lite höstaktig med kall vind men ändå soligt i perioder.

Totalt: 28 poäng
Motion: 3 AP
AP totalt: 36 st
Ingen mer veckobonus

Bye bye!




2 kommentarer:

  1. Impand över att orkar räkna och räkna!
    Du är bra du!

    SvaraRadera
  2. tack =) Det har blivit lika naturligt som att andas. Det som jag äter ofta, det sitter i huvudet, hur många gram osv så jag ser inte t.ex kyckling på en buffé jag ser: ah 2 poäng, 5 poäng så får jag äta så mycket jag behöver för å bli mätt *haha* blir störd efter ett tag =)

    SvaraRadera