Summa sidvisningar

måndag 25 juni 2012

Dag 519 (Dag 95)

Så, då tar vi å bloggar om lördagen, midsommardagen! Enligt traditionen för midsommar på Hven bland mina pärons vänner så går de tillsammans från Norreborg till Kyrkbacken å sen hem igen å sp blev d även i år :) Det som gör d hela speciellt är att på väg till Kyrkbacken blir det ett vätskestopp för de törstiga å drycken är valfri men blir oftast öl eller vin. Väl i Kyrkbacken blir d lite lunch i form av rökt fisk å kanske en glass å ytterligare vätskepåfyllning innan det e dags å knata hem igen. På väg mot Norreborg kommer ett tredje vätskestopp innan man e hemma igen å det e dags för kaffefika å för den som vill, en eftermiddagslur å sen grillas det på kvällen. Riktigt mysig dag! Älskar att gå runt på Hven, naturen e så vacker, fina hus å titta på att du hinner gå väldigt långa sträckor innan du ens inser det själv och både fredag å lördag gick jag ca en mil varje dag utan att jag ens märkte av det direkt själv. Men det e det härliga meed att ta långa promenader i etapper å sällskapet gör ju inte saken värre :) Morgan fick dessutom bada å busa av sig ordentligt så han va go, glad å trött då vi kom hem igen. På kvällen grillade vi korv å gjorde egen potatissallad, det var meningen vi skulle grillat korven på midsommaraftonsnatten men så blev d inte utan vi tog den idag istället å mumma var det! Sen avslutade pappa, Tobbe, Andreas å Morgan kvällen med fotboll, öl å kaffe nere i båten medan jag å mamma satt kvar uppe vid tälten med de andra å drack kaffe å fika :) En kanonfin dag med andra ord å som sagt, bilder kommer såmfo jag fått lagt in dem på datorn!



















Tjena moss!

1 kommentar:

  1. Åh jag borde verkligen fira midsommar på Hven någon gång. Det låter så härligt. Var ju eeeevigheter sedan jag ens satte foten på Hven. Måste åtgärdas...
    Låter superhärligt, Heidi :)

    SvaraRadera