Summa sidvisningar

måndag 11 juni 2012

Dag 506 (Dag 82)

Så, söndag idag å ny VVV tar sin början, känns gött å jag har hittat mitt flow igen men mer om d under resultat =)
Dagen har varit slappig, fortsatte mitt Criminal Minds maraton å e i skrivande stund på avsnitt 18 i säsong 1 (har fuskat lite å började med säsong 4) sen har d blitt en sväng om hos päronen men annars har inte mycket hänt å d har känts grymt göttigt måste jag erkänna men i veckan nu kommer jag bli tvungen å va lite duktig med att börja rensa bland alla våra grejer, slänga så mycket d bara går å verkligen få ordning på saker å ting inför vår stundande flytt om 16 dagar (galet, 16 DAGAR!!!!!!!!) e ju strax över 2 veckor kvar å jag läääääääängtar! Har gått å glott i fönsterna till vår nya lya i tid å otid å ja.... Massa snygga detaljer å lägenhetsstandarden e enligt mig lyx, för alla andra kanske det är vardagsmat men för mig e d lyx för det handlar om detaljer jag alltid velat ha men inte haft möjlighet eller råd att fixa själv så d ska bli spännande å få se mer än bara genom fönsterrutan =) Stämmer det jag sett från bostadsrätterna (borde stämma för standarden är densamma i båda husen, hyres som bostadsrätt) så behöver jag inte köpa nytt duschdraperi....
Sammanfattningsvis, en skön dag i softandets tecken =)

Matmässigt så var d ju söndag å söndagar e ju min "ätardag" och jag hade först planerat in en massa gott gott men kände INNAN jag börja käka loss på godsaker att nej, jag får välja. En "unna mig" grej å jag gjorde mitt val å d känns så jäkla gött just nu kan jag ju meddela =) Vetskapen att jag gjort ett emdvetet val, ett bra val för min kropp å viktminskning å inte gått helt bananas på kylskåpet är en fantastisk känsla kan jag be å få tala om, speciellt när jag haft ätstörning å hetsätning som kompanjon hela mitt vuxna liv....
Börja dagen med min gröt som vanligt för 4 poäng å sen blidde d faktisk kebabsallad igen, jag va sugen på pizza men valde å ta den mindre flottiga vägen:
Gott =) Åt lite mer bröd idag så d blev 13 poäng å kvällens middag blev i all sin enkelhet:
2 ägg som jag blandat med lite fetaost 10 % å lättmajo, lök å goda kryddor på 2 rågbrödsmackor å färska hallon till (hallonen skulle varit med i en kaka jag tänkt baka men valde bort kakan för en annan unna mig grej så tog det här istället) Detta blev 12 poäng å även 2 koppar kaffe har d blitt för 2 poäng å sen min unna mig grej:
Detta blev 19 poäng å jag landar på 51 poäng idag. I å med att jag gått ner i vikt denna vecka (mer om d längre ner) så har jag nu fått ett nytt dagligt poängantal, istället för 28 poäng är d 27 som gäller nu å d ger att jag idag nyttjar 24 poäng från min veckobonus =)

Motionsmässigt å träningsmässigt så blev d inte mer än vardagsmotion å den tänker jag inte räkna, valde å ta d lugnt idag men har planer på å slakta kroppen under veckans gång så va inte oroliga, jag ligger inte på latsidan, bara denna helg =)

Totalt: 51 poäng
Motion: 0 AP
AP totalt: 0 st
Veckobonus kvar: 25 poäng

Då tar vi RESULTAT!!!!

Vikt: 76,7 kg
Minskat: 0,7 kg
Minskat totalt: 37,5 kg
Minskat under 100GD: 6,7 kg

Mått i midja: 95 cm
Minskat: 0 cm denna vecka
Minskat totalt: 34,5 cm
Minskat 100GD: 5 cm

Kvar till delmål 9, gå ner 40 kg å väga 74,2 kg: 2,5 kg
Kvar till delmål 10, komma i mina favvo jeans å ca vikt blir att väga 72 kg: 4,7 kg
Kvar till delmål 11, gå ner 45 kg å komma ner till 60-talet: 7,5 kg

Det hade lossnat denna veckan å d känns grymt, speciellt då jag VET mens är på ingång nu å går d enligt rutin så kommer den i morrn nämligen =) 0,7 kg går enligt min "tidsplan" så d känns underbart å sen fick jag ytterligare en sak som gjorde mig chockartat glad, jag vill varna för fläskisbilder, jag VET att det inte ser snyggt ut på bilderna å det är inte därför jag visar dem, för att jag nu ska köra på denna looken utan det viktigaste med bilderna är: DET GICK!

Detta är mina favoritjeans, inte stretch jeans utan vanliga jeans i storlek 42! Jag har dem som mål under de 100 Grymma Dagar jag är med i (idag är dag 82 av 100) och när denna utmaning startade i mars så kunde jag inte ens få upp byxorna över höften å idag går dem att KNÄPPA! Det är det viktigaste här, jag vet det ser för jävligt ut å nej jag komemr inte börja använda dem så om någon som läser detta tänkt anmärka på detta så kan ni bespara er den kommentaren för jag vet det ser för jävligt ut men det är inte meningen med bilderna, jag e bara så lycklig att de går å knäppa å varför är jag det? Jo, för detta gör att jag kan SE min framgång, nu är min framgång inte bara siffror på ett måttband eller en våg, jag kan SE och KÄNNA framgången å det är helt underbart =) Nu är det inte långt kvar innan jag kommer kunna ha dessa byxor å känna mig snygg i dem, allra senast har jag bestämt att de kommer sitta snyggt redan om en månad om jag får bestämma =) Mina älskade bralls, mamma har saknat er, vi har inte setts sen 2006!

Inför denna vecka som kommer nu så är det mens på G som sagt så inga vattenaktiviteter, det ser skeptiskt ut på kickboxningsfronten men ett sånt pass är inplanerat å hoppas det blir av å utöver detta så vill jag ha in 2 löppass å minst ett gympass, nu kör vi så det ryker för kom ihåg: SWEAT IS FAT CRYING!

Hey baberiba folket!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar