Summa sidvisningar

måndag 25 juni 2012

Dag 518 (Dag 94)

Så, skrev nyss ett långt inlägg om midsommarafton men det försvann så d blir å börja om igen... Jag får som sagt blogga ikapp helgen här å vi börjar med fredag, midsommarafton å vill tillägga att bilder lägger jag in i efthand då jag inte kan göra detta just nu. Fredagen började tidigt, redan halv 8 var d att gå upp för att packa in saker å ting i bilen, åka å hämta min bror, köpa hubba bubbar å sen åka ner till Råå å ta båten Confident över till ön Hven där mina föräldrar redan låg med sin båt. De firar alltid midsommar på Hven och då i hamnen Norreborg å det e så jökla mysigt! När vi kom fram i Bäckviken så var det typiskt midsommarväder, spöregn, å efter att vi stått å skulat under glasskioskens lilla tak insåg vi att vi inte kunde bli mycket blötare å valde att gå till Norreborg. Innan vi begav oss intogs lite proviant i form av supermumsig Hvenglass å ett kexchoklad :) Väl cramme i Norreborg insåg vi att d gick å bli blötare än vi redan var å nere i båten var d till å torka sig, byta kläder å sen käka lunch som sedan följdes upp med att vila middag :) Kvällen bjöd tillslut på fint väder å det var supermysigt i det partytält som mina föräldrar ihop med sina båtvänner köpt för ca 4 år sen så d spela boll om d regna egentligen men mysigt å massa god mat blev det ihop med goda skratt, snapsvisor å tjo å tjim! En fantastisk dag med andra ord! Vad det gäller maten så valde jag att låta Viktväktarna stanna hemma denna helg å har njutit i oändlighet kan jag ju få meddela :) kände innan vi åkte iväg på onsdagen där att d var tufft, riktigt tufft så kroppen behövde lite semester å veckan som kommer nu bjuder på strikt kosthållning igen å det ska bli skönt :)
Här kommer midsommar i bilder:











Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar