Summa sidvisningar

onsdag 22 juni 2011

Dag 152

Då hade vi onsdag å i morrn torsdag bär d av till Hven =) Ska bli så satans skoj!!!!! Idag har d faktiskt hänt en hel del, både på gott å ont....
Fick äntligen städat, satte d som ultimatum att jag fick bara läsa vidare i Eclipse om jag fått undan alla måsten som fanns idag =) Blev en låååång dag.... Men nu har d blitt städat, allt som ska tvättas har blitt tvättat, diskat, hunden som ska klippas i morrn e nybadad å ja.... Känner jag har koll, ska baka muffins också men d gör jag faktiskt i morrn, tar 20 min max å jag e dessutom helt slut just nu annars hade jag velat gjort d idag så d också var ur världen.
Stackars Morgan klämde svansen i bildörren idag =( Tack å lov bara tippen på svansen, han verkar inte ha ont, jag fick till å med schamponera å röra ganska så friskt över hela tippen på svansen då jag bada honom så d känns tryggt. Stackarn har haft ett par tuffa veckor nu, får hoppas all olycka e över nu! Plocka en fästing på honom idag också, första för sommaren men d e pga att vi inte kan sätta någon spot on i nacken på honom.... Först fick vi invänta att hans bitsår skulle läka å nu kom svansen å den måste läka innan jag kan sätta spot... Funkar grymt bra Frontline, han hade 2 fästingar som satt sig fast å 3 som jag hitta lösa i pälsen förra sommaren å det va innan vi börja med Frontline, sen han fick den har vi inte hittat en enda fästing =) Så hoppas svansen läker fort så han kan få en ny dos...
Efter bloggandet blir d raka vägen till sängen för:
Jag bröt mitt löfte igår å började läsa denna... Dock bara första kapitlet så ska bli spännande å få fortsätta! Spänningen bara ökar inför sista boken, Breaking dawn som jag inte har nån aning om alls hur å vad... Gud jag längtar men samtidigt inte.... För då e allt d roliga slut =( No more books =(

Matmässigt har d gått bra idag, fick som vanligt stressa i mig poängen nu på kvällen då jag inte haft eller gett mig möjlighet å äta under tiden jag fejade runder här hemma, ville ju bli klar ASAP så jag kunde få fortsätta läsa =)
Frulle, skål med special K, mjölk å en kopp te för 5 poäng, "lunch" blev 2 muffins för 5 poäng å nu ikväll blev d en improviserad middag på:
Stekte ett halvt paket bacon, 3 poäng, en burk makrill i tomat som jag värmde, 3 poäng, stekte potatis å lök i en panna, 3 poäng samt till d lite gurka, tomat å kokta morötter =) 9 poäng totalt å därmed 19 poäng so far idag. Nu ikväll blir d den sista muffinsen som e kvar för 2,5 poäng samt en kopp te för 1 poäng å därmed stannar jag på 22,5 poäng å spar de resterande 1,5 poängen till mina bonuspoäng =)

Träningsmässigt har jag inte lämnat huset men samtidigt fått en rejäl motionsrunda =) Räknar då jag e igång å städar 2 poäng per timme å sagen slutade med 3,5 timmars städning inklusive lite hundbadande som gav mig 7 bonuspoäng =)

Totalt: 22,5 poäng
Tränat: 7 bonuspoäng (plus från maten 1,5 poäng)
Bonuspoäng att utnyttja denna vecka: 17,5 st

Tjolahoppsansa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar