Summa sidvisningar

måndag 6 juni 2011

Dag 136

Idag har d nog varit en av de kvavaste dagar jag nånsin upplevt, å ja, jag bara överdriver sådär lite grann.... Nej men sjukt varmt å kvavt, hela 29 grader på sin höjd så nu på kvällen så tog jag å Andreas jycken med oss å begav oss ut i Rydebäck med lite pitstopps på vägen å destination havet. Vi började med att handla lite mjölk för att sedan knata upp till mina föräldrar där blommor skulle vattnas å gräs klippas. Efter d knata vi ner till hundbadet i Rydebäck för å simma med Morgan =)
Påväg ner till havet =)



Husse gick å Morgan simma för glatta livet med svansen viftandes/styrandes hej vilt =)

Till slut börja husse också simma å Morgan e smart.... Han upptäckte han kan ju åka snålskjuts på husse om man klättrar upp på ryggen när han simmar =)
Jag "bada" jag med =) Eller ja.... 1/3 del av mig i alla fall, upp till knäna *hehe*
Utöver detta har d inte hänt så mycket idag då d vart så varmt så man har mest öegat å flåsat hemma....

Matmässigt har d gått bra idag även om vågen å jag fortfarande e osams.... Så vi har tillfälligt sagt upp vår gemenskap så får vi se om vi blir vänner igen mot slutet av veckan....
Började dagen med en frulle som var en skål Special K å te för 5 poäng å sedan blev d en lätt lunch:
4 knäcke med 2 kokta ägg å lite kaviar för 8 poäng å sedan nu ikväll så grilla vi som sagt å då blev d hemmagjorda hamburgare/pannbiffar. Jag knådade nörfärs med lite salt, citronpeppar, citronsaft å rosmarin å till detta blev d stekt nypotatis å morötter:
Mycket gott! Jag tog 1½ pannbiff å totalt blev denna tallriken 7,5 poäng å d var mycket mycket gott!
Så totalt hittills idag så har jag 20,5 poäng å nu som kvällsfika blir d:
2 muffins (äpple å kardemumma) samt en god kopp te för 6 poäng å då får jag 26,5 poäng för idag å den där halva poängen.... Den skiter vi i =)

Träningsmässigt har d vart en helt ok dag, tog som sagt en lagom promenad som varade totalt i 1 timme å 25 min å jag tippar på att den gav mig 6 bonuspoäng vilket inte e helt fel =) Blev väldigt mycket å göra direkt vi kom hem så nåt styrkepass blev d tyvärr inte men jag vill försöka få till en längre promenad i morrn igen å då också ett styrkepass =) Igår blev d ingen längre promenad utan jag rörde mig för max 1 bonuspoäng igår....

Totalt: 26,5 poäng
Tränat: 6 bonuspoäng
Tränat totalt denna vecka: 7 bonuspoäng
Kvar å träna denna vecka: 33 bonuspoäng

Plingelingelong

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar