Summa sidvisningar

torsdag 16 juni 2011

Dag 144

Ja eftersom internet låg nere igår så får vi ta tisdagsbloggandet idag istället =) Jaha, vad hände igår då? Inte ett skit om jag ska va ärlig, hade en riktigt usel jävla dag igår.... Fy fan =( Började dagen med att öppna ögonen å känna hur hela kroppen riktigt kryllar å kryper å osar irritation av högsta graden, visst e d underbart å vakna med en ordentlig dos PMS? Usch, idag vet jag varför jag var så fruktansvärt trött igår, all min energi gick ju åt till att tygla mitt humör för d räckte med att Andreas andades så ville jag vråla å skrika åt den stackaren.... Sen att Andreas valde att leka med elden sen under kvällen gjorde inte saken bättre... Tror han ville, likt ett barn, se hur långt han kunde gå å medvetet skämtade/provocerade mig men jag e lite stolt för jag höll humöret i schack =)
Andra delen av en PMS dag var en matmässig härdsmälta.... Det klia i hela kroppen å jag ville bara vräka i mig hela kylskåpet.... Sen att Andreas myste med brownies å popcorn gjorde saken ännu värre.... D slutade med att jag gjorde ett aktivt val å poppade en påse popcorn å satte i mig hela påsen sj.... 11 poäng rätt åt helvete men kände att bättre detta än att jag tar till choklad eller annat "dyrt" i poäng... Med andra ord, jag har haft bättre dagar =)

Matmässigt började det bra, frulle på makrill i tomat med 4 knäcke å en kopp te för 6 poäng. Lunchen skapade jag nåt eget:
Jag stekte lite nypotatis, gjorde en liten sallad med gurka, tomat å broccoli. Till detta värmde jag på det sista av stroganoffsåsen å i den såsen hackade jag 2 hårdkokta ägg å blandade ner. Detta blev 7 poäng å väldigt gott.
Kvällens middag blev något nytt:
D ironiska med att jag var så jävla sugen i kroppen efter nåt å äta så var jag förvånansvärt inte så hungrig vid middagen men d blev i alla fall kokt potatis å till detta en laxbiff jag gjort på lax som jag skar i så små bitar jag kunde, likt en laxfärs kan man säga. I "färsen" blandade jag dragon, finhackad gräslök, citronsaft, salt å citronpeppar, formade till 125 g biffar å stekte i panna =) Till detta blev d en sås gjord på mini fraiche, gräslök, rivet skal å saft av en lime å lite salt å citronpeppar. Mycket gott å detta blev 7 poäng.
På kvällen tryckte jag i mig som sagt en påse micropop för 11 poäng, min efterrätt som var min älskade cheesecake på 5 poäng å 2 koppar te för 2 poäng så totalt hamnade dagen på 38 poäng, överkonsumerade med 12 poäng =(
Då jag hade 3 bonuspoäng sen tidigare så utnyttjar jag dessa å får då 9 poängs överkonsumtion.

Träningsmässigt blev d NADA... hade tänkt gå å bada med jycken men jag hade som sagt noll ork =( Fick i alla fall sköljt av hans små sår i duschen med lite tvålvatten men nån direkt motion kan vi inte snacka om tyvärr.... var på väg vid 4 tillfällen men i dörren pös den lilla, lilla ork jag samlat på mig bort. Nej usch, ingen bra dag alls igår å värre lär d bli eftersom mensen kommer nu antingen i morrn eller fredag å med den en gryyyyym smärta som jag absolut inte ser fram emot =(

Totalt: 29 poäng
Tränat: 0 bonuspoäng
Tränat totalt denna vecka: 0 bonuspoäng

Hejdå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar