Summa sidvisningar

torsdag 16 juni 2011

Dag 145

Så då hade vi onsdag å idag har varit en mysig å skön dag om man jämför med gårdagen =) Har inte gjort så mycket idag heller... Jag har ju semester =) Nej men planen med veckan e att innan den e slut så ska jag städat samt tömt allt vad tvätt heter.... Å jag har ju ett par dagar till på mig, vaddå skjuta på saker? Kan ju alltid göra d i morrn =)
Spenderat lite tid med mamma å pappa å allmänt myst i fina vädret e vad som blivit gjort idag.

Matmässigt har d gått bra idag, började med en frulle på special K med mjölk å en kopp te för 5 poäng, lunchen blev en burk med makrill i tomat å 2 solrutaknäcke för 5 poäng å till d nåt riktigt smarrigt:
Svenska, färska hubbabubbar =) Till d lite lättmjölk å lite strösocker, 1 poäng för detta mumsiga samt 2 koppar kaffe med mjölk för 1 poäng.
Hemma blev d samma middag som gårdagen, med en liten förändring:
Stekte nypotatis samt kokade morötter för å inte ta för mycket potäter. Laxbiffen från igår å lite gurka å tomat =) Detta blev 7 poäng å minst lika gott idag som igår!
Samtidigt som potatisen skulle bli klar samt mina morötter så bakade jag nåt nytt:
KLADDMUFFINS ALÁ VIKTVÄKTARNA =) Myyyyyycket goda, Andreas har snart käkat upp hälften *hehe* Hittade receptet på nätet men även fast d stod viktväktarna å att d skulle bli 20 små muffins för 2,5 poäng per st så tyckte jag att receptet hade alldeles för mycket socker för min smak.... Lyssna på mig, låter riktigt vuxen *haha* Enligt receptet skulle d va 3 dl socker å 1 dl flytande margarin, jag valde att ta bort 1 dl socker å halvera margarinet till 0,5 dl å la till 0,5 lättfil samt jag ville göra de lite större så valde att bara göra 15 st å med mina modifieringar så blev d 2,5 per st trots bara 15 st =) De var mycket goda å nu ikväll så blev d 2 muffins å en kopp te =) Därmed så har jag 25 poäng å spar ett som hamnar på mina bonuspoäng.

Träningsmässigt har d gått bra idag, tog en mysig promenad med jycken från Råå till Rydebäck där vi gick längs stranden i princip hela tiden. Tog ca 1 timme å 15 min å tillsammans med det poäng jag spar från min mat så blir d 10 bonuspoäng för idag vilket känns väldigt bra, i å med jag gick längs stranden så jobbar jag ju lite hårdare samtidigt som jag hela tiden plocka sten som jag kasta ut i vattnet till Morgan som sprang/simma å jaga =) Prommen blev då 9 bonuspoäng.
Plus....

=


=)

Totalt: 25 poäng
Tränat: 10 bonuspoäng (inklusive 1 poäng från min mat)
Tränat totalt denna vecka: 1 bonuspoäng (kompenserat efter de 9 poäng jag överåt med från igår)

Tjing tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar