Summa sidvisningar

söndag 5 juni 2011

Dag 135

Då hade vi söndag å vi startar en ny vecka med nya friska tag! Föregående vecka har varit en väldigt bra sådan för i slutet av veckan så kom jag i mina nya jeans som e storlek 46 =) Så nu e d officiellt 3 storlekar mindre i brallor å jag märker att mina gamla linnen e större, jag får liksom bättre plats i dem *hehe* så d känns riktigt bra trots att vågen inte ville som jag ville idag men men. Blir ett steg på min resa som jag måste lära mig att handskas med för det har alltid varit på samma sätt, så fort d går emot mig, inte når upp till mina förväntningar så deppar jag ihop å e redo å kasta in handduken. Men inte idag, jag var på väg, jag var äckligt nära men i sista sekund så valde jag att plocka fram måttbandet å jajemän! Där fick jag det framsteg som jag behövde för att vända om totalt å hålla mig till programmet idag, men d var väldigt nära att jag skulle frossat idag å d känns bra nu i efterhand att jag valde att hålla mig till dieten eller vad  man kan kalla d å inte frossa som en gris.
Utöver detta så har d inte hänt så mycket idag då det varit sjukt varmt idag! Som högst har d vart 27 gader idag.... Helt sjukt så nu under eftermiddagen kom en god vän förbi med sin sambo, de har flyttat till Halmstad men gjorde ett besök här nere så deras ena jycka var med å vi åkte till stranden där de bada så gott å Morgan simmade för första gången =)

Matmässigt så har d trots allt varit en bra dag, jag var som sagt nära å skita i allt just idag å sen börja om i morrn, men valde att fortsätta. Så istället för min först tänkta frulle som skulle blitt stekt ägg å annat slemmigt så blev d:
4 knäcke med smör å ost samt gurka å en kopp te =) Detta blev 7 poäng å sedan blev d en lunch bestående av, återigen, 4 knäcke å med makrill i tomat för 5 poäng.
Kvällens middag blev:
Stekt lax med stekt nypotatis, kokta morötter å grönsallad =) Mycket mycket gott å detta blev 8 poäng som ger mig en totalsumma på 20 poäng så nu ikväll ska jag baka muffins, ska göra mina nya favoriter, äpple å kardemumma muffins =) De var så gryyyyymt goda!!!!!! Så 2 st muffins för 2,5 poäng st å en kopp te blir 6 poäng å en totalsumma på 26 poäng =)

Träningsmässigt har d inte blitt mycket idag.... Dock så kommer jag ge mig ut med jycken på en längre promenad ikväll för minst 4 bonuspoäng å sen ett litet styrkepass på det för 1 bonuspoäng så jag hoppas på att fixa 5 bonuspoäng för idag. Skulle klippt gräset hos mina föräldrar men d har vart så jävla varmt å nu känns d alldeles för sent för å göra d nu så d får bli i morrn.

Totalt: 26 poäng
Tränat: 5 bonuspoäng
Tränat totalt denna vecka: 5 bonuspoäng
Kvar å träna denna vecka: 35 bonuspoäng

Då tar vi resultat =)

Vikt: 101,3 kg (har egentligen gått UPP 0,8 kg men jag tror d kan va vatten å att d i såfall autokorrigerar sig inom de närmsta dagarna å behåller förra veckans värden)
Minskat: 0 kg
Minskat totalt: 12,9 kg

Mått i midja: 117 cm
Minskat: 1 cm denna vecka
Minskat totalt: 12,5 cm

Kvar till delmål 3, deadline ASAP: 2,3 kg
Kvar till delmål 4, deadline dag 163: 11,3 kg =)

Känns sådär att jag gått upp denna veckan men d e som sagt "bara" 0,8 kg så jag e inte direkt jätte eldsen, dock var jag så peppad att komma ner på 100-nånting denna veckan så jag tror d har mycket å göra med hur besviken jag blev i morse.... Mitt tredje delmål e ju att få väga 99 kg tills den 10 juni å just nu känns d väldigt omöjligt, därför jag hoppades på 100,5 kg idag för då hade mitt mål varit inom räckhåll =( I skrivande stund slog d mig att d kanske e dags för den där speciella veckan i månaden nu denna veckan? Hmm.... Kan vara så å redan där har jag min orsak då jag sväller upp som ett miffo då.... jaja, d kan vara en miljon orsaker men huvudsaken e att jag trots besvikelse valde att mäta mig, ville inte först eftersom måttbandet har svikit mig hela veckan.... Men idag så hade d äntligen lossnat lite =) Så d blir att fokusera mer å mer på mina små styrkepass å jag kommer lägga mycket fokus på mage å röv eftersom det e mina fetaste områden som jag vill slimma ner ASAP. Så vi får hålla tummarna att jag lyckas på nåt mirakulöst sätt att tappa minst 2 kg denna veckan, vilket inte lär hända men man kan väl få drömma?

Tingeltangeliting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar