Summa sidvisningar

söndag 12 juni 2011

Dag 142

Då hade vi söndag! Vaknade på härliga Hven å solen sken =) Efter en snabb frulle på en skål yoggi med 2 mackor med ost på för tja vad kan d ha blitt.... 9 poäng säger vi. Sen var det dags att tuffa hemåt med båten =) Morgan han dock med ett dopp i havet innan dess *haha* han e helt tokig i vatten nu....

På översta bilden ser man en nybadad Morgan som njuter i solen å sista bilden e då vi tuffade hem. Snacka om att Morgan pep heeeeeeela vägen från Kyrkbacken till Råå... Varför undrar ni kanske? Jo, från flybridge såg han hur vattnet skummade å skvätte från båten å han ville hoppa i å fånga vågorna å skummet..... Jag fick hålla i honom hårt för han var på väg över kanten *haha* skogstokig med andra ord =)
Hemma i Råå hamn så blev d lunch med mackor igen å det blev ca 9 poäng där med plus 2 koppar kaffe för 1 poäng.
Sen till eftermiddagsfikat blev d svenska, färska hubbabubbar med mjölk å lite socker för 1 poäng =)

Efter båten åkte vi hem till Rydebäck där jag hjälpte mamma å pappa hema lite innan jag å Morgan knatade hem igen för d var dags å laga mat. Kvällens middag blev:
Korvstroganoff på viktväktarvis =) 5 poäng för korven (tippar d va 100 g nämligen...) ca 1 dl sås tror jag d blev som jag uppskattar till 2 poäng samt potatis för 2 poäng så 9 poäng totalt å så lite grönsaker till det =)
Ikväll gjorde jag även en efterrätt:

Cheesecake på viktväktarvis =) Receptet jag gjorde var för 4 pers men jag delade d på 2 istället men d blev lite mycket för jag e sååå mätt nu, men GOTT var d kan jag lova!!!!! Denna rätt gjorde jag buslätt: 150 g philadelphiaost 16%, naturell som jag blandade med en burk vaniljkesella, på detta sätt slapp jag använda socker som annars ingår i receptet. Ostblandingen varvade jag i stora glas med 2 söndersmulade digestive kex med fullkorn å färska hallon =) Delar du på 4 pers blir d bara 5 poäng per portion men nu halverade jag bara å därmed 10 poäng =)
Totalt idag har jag då ätit 29 poäng vilket inte e så jävla fel... Tror jag rundar upp till 30 just in case =) Jag vet en viss Monica som kommer skratta nu....
Nu ikväll kommer d bli ett, eller kanske 2, glas rosé tror jag för 6 poäng så 36 blir slutsumman.

motionsmässigt har d faktiskt vart en ok dag, blev hela 4 bonuspoäng idag *hehe* Så det saknas eller ja, jag måste träna in 6 bonuspoäng i morrn men d blir en baggis =)

Tänkte avsluta med en bild som summerar helgen perfekt:
Så här trötta e vi allihopa *hehe*

Då tar vi resultat:

Vikt: 101,1 kg (har egentligen gått ner 1 kg då jag vägde 102,1 kg förra veckan så d va lite mer)
Minskat: 0,2 kg
Minskat totalt: 13,1 kg

Mått i midja: 117 cm
Minskat: 0 cm denna vecka
Minskat totalt: 12,5 cm

Kvar till delmål 3, deadline ASAP: 2,1 kg
Kvar till delmål 4, deadline dag 163: 11,1 kg

Målet inför denna veckan å framåt blir att jag kommer sluta räkna småpoäng när d gäller bonuspoäng å kommer fokusera på att trycka in lite mer grundliga träningspass istället. Kommer starta lugnt tror jag med 3 ordentliga träningspass denna veckan varav 1 kommer vara löpning i 30 min å målet denna veckan kommer vara att det totalt ska orkas med 20 min löpning av hela 30 min passet, förra veckan orkade jag nämligen 15 min av mina 30 möjliga =) Å jag hoppas jag okar springa 10 min i ett svep denna gången, förra gången orka jag 6:30 min i ett svep men jag hoppas på minst 8 min men går d med 10 så blir jag glad =)
Så jag kommer endast att tillgodoräkna mig bonuspoäng som blir minst 3 bonuspoäng, allt under d kommer jag inte räkna =) Får se om d blir litta fart på fläsket nu!

Totalt: 36 poäng
Tränat: -6 bonuspoäng (efter kompensering)
Tränat totalt denna vecka: -6 bonuspoäng

Bye bye =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar