Summa sidvisningar

torsdag 9 juni 2011

Dag 139

Då hade vi torsdag å idag har d vart en lång dag med massa skratt å bus! Jag å Andreas, ja Morgan också, mest Morgan faktiskt... Har passat ett litet busfrö, lilla Shelby som e en 13 veckors border collie/collie mix =)
En riktig liten goding e vad hon e! Man märkte direkt att detta e en bestämd liten dam som verkligen utforskar sin omvärld för ingenting gick säkert här hemma när hon stormade in, min kamera, min datormus ja till å Med Morgan *haha* hon e så go å söt så d går inte bli arg på henne men ja, allt skulle bitas lite på, se om hon orka plocka upp d, bära runt d men efter ett par min lugnade hon sig då hon hade utforskat klart. Ola åkte in i badrummet så han skulle få vara i fred å Morgan å Andreas stängde jag in i sovrummet då på morronen eftersom d där med att slumra om igen inte var ett alternativ. Andreas å Morgan var trötta så de fick sova lite till medans jag å Shelby myste i vardagsrummet. Jag fick lära mig en sak i morse, Morgan har ett lika charmant morgonhumör som sin matte *hehe* satan vad sur å gubbgrinig han va i början när Shelby röjde runt som en tornado å skulle busa..... Jag trodde han skulle krafsa å vilja ut ur sovrummet då jag stängde in honom där med Andreas men nej då, han snarka snart i kapp med sin husse därinne =) Efter en liten sovstund var han gladare å sen busa dessa två dagen lång =)
Körde även ett ensamhetsträningspass med Morgan å d gick otroligt bra! Han gnydde å gnällde säkert 10 min men sen lugna han sig betydligt å d var fan i mig rekord! Sist jag lämna honom så tjöt å riktigt yla han i nästan 1 timme innan han lugna sig =( Å gången innan dess så var d en halvtimme innan han föll till ro men yla som en stucken gris ibland.... Så d kändes så skönt att denna gången gick så smärtfri =) Känner d lär bli en tidig kväll på mig.... Upp vid halv 7 sen 1 timmes halvslummer på d å 3 timmars sömn under natten... Jag e trött kan man säga!

Matmässigt har d vart en bra dag, frulle blev som vanligt en skål med special K å en kopp te för 5 poäng. Lunchen blev enkel:
Blandade en sås av lite lättfil, tomatpuré å senap, lite salt å peppar å i det åkte det ner 60 g köttfärs som jag stekt här om dagen. Detta fick bli pålägget på 4 knäcke å allt detta blev 6 poäng =)
Kvällens middag blev något jag längtat efter länge:
Mangochutney kyckling =) Åh detta e såååååååååååå gott!!!!!! Tog kokt potatis till istället för ris för å dra ner på poängen. På tallriken finns 90 g kylling för 2 poäng, potatis för 2 poäng, ca 2 dl av sås med grönsaksblandningen, grönsakerna e lök å paprika som jag stekt lätt i en panna å lagt i botten av en ungsfast form. På det kommer den stekta kycklingen (steks tills den e helt klar) Sen blandade jag en sås på ca 3 dl matlagningsgrädde 5% (ca 6 poäng för allt), 4 msk mango chutney (2 poäng, 0,5 poäng per msk) lite sambal oelek å soja för färgens skull =) Räknade på d att med två dl med sås å grönsaker blir ca 1 dl ren sås blir 4 poäng å därmed 7 poäng för hela måltiden =) Tog även en muffin som dessert för 2,5 poäng, sen nu ikväll så ser d ut som att d blir en muffin till samt 2 koppar te så jag hamnar på en slutsumma på 25 poäng för idag. Så spar jag 1 poäng till mina bonuspoäng.

Träningsmässigt har d inte hänt så mycket idag... Hittills har d max blitt en promenad för 1 bonuspoäng så nu ikväll vill jag ha mig ut på en 30 min runda med jycken för 3 bonuspoäng å sen spar jag 1 poäng från matintaget idag så då får jag en totalsumma på 5 bonuspoäng för idag. Ska se om jag orkar eller ja d får jag fan orka, ta ett styrkepass också för 1 bonuspoäng så jag landar på 6 bonuspoäng idag. Det spikar vi, 6 bonuspoäng för idag!

Totalt: 25 poäng
Tränat: 6 bonuspoäng (varav en från matintaget)
Tränat totalt denna vecka: 25 bonuspoäng
Kvar å träna denna vecka: 15 bonuspoäng

Bye bye birdie!

1 kommentar:

  1. Ja, det var en Border Collie valp som fick nosen delad i två av en lie, som jag lappade ihop en lördag. Dom har tendensen att sticka in nosen lite där den inte borde vara...

    SvaraRadera