Summa sidvisningar

lördag 2 april 2011

Dag 70

Jisses, redan dag 70..... Vart tar tiden vägen? Jaha, fredag har passerat, orka inte blogga innan klockan 00 =) 1 april idag å jag har faktiskt klarat mig någorlunda undan dock föll jag för "frugans" april skämt... Nääääästan att jag fixa dagen utan å bli lurad =) Försökte mig på ett skämt att jag vunnit på Triss, d gick näääästan =)
Annars då? Jo tack bara bra, skrev en äcklig företagsekonomitenta i morse eller ja, förmiddags.... Det kändes busenkelt å jag svarade å kunde räkna på allt utom sista deluppgiften, dock kom jag på hur jag skulle göra EFTER jag lämnat in.... *morr* Men men, tror inte att en liten deluppgift kommer göra så stor skillnad eftersom känns d bra å det känns lätt så har jag förmodligen svarat fel på ALLT. Kan inte bli värre än ett mattedelprov i gymnasiet där jag lyckades kamma hem hela 0 poäng....

Matmässigt har d varit en bra dag, frulle blev makrill i tomat med 4 knäcke på 5 poäng, 2 bananmuffins för 6 poäng samt en kopp te för 1 poäng. Hemma blev d en lätt lunch på 2 knäcke med skinka å gurka samt en kopp te för 4 poäng. Nu ikväll gjorde jag följande måltid:
Jag glömde dock fota.... Men ja, färglad korv i form heter receptet, dock piffa jag till d =) Hittade nämligen chorizo med endast 9% fett i affären igår sp jag stekte på korven skuren i bitar i en stekpanna. Sen joinade 1½ gul lök, 1 gul paprika samt några färska champisar kompotten å fick fräsa ihop. På detta strödde jag lite mager gratängost å så fick d sjuda klart i pannan. Till detta blev det morötter kokade i grönsaksbuljong samt potatis rostade i ugnen med lite flytande margarin på samt salt å peppar. Till alltihop blev d även en liten grönsallad med majs, ruccola, tomat å gurka. Mycket gott! Jag orkade inte va snål å duktig så jag brassade på med en rejäl portion å snälade inte med fettet så hela middagen blev 10 poäng som totalt men hade jag följt receptet så ser ni att d annars hade blivit ca 6,5 till 7 poäng beroende på fett å ostmängd.
Sen nu ikväll tog jag bara en kopp te, funderar dock på att ta en kopp till... Gör jag det landar jag på en totalsumma av 27 poäng. Nöjer jag mig med vatten blir d 26... nej d får bli en kopp till! Så 27 poäng för idag.
Igår skrev jag att jag skulle ta 2 bonuspoäng å en kvällsfika, men d blev aldrig så utan jag stannade på 26 poäng å får tillbaka mina 2 bonuspoäng.

Träningsmässigt har jag varit en latmask idag =) Har endast tatt en promenad för 2 bonuspoäng men med de 2 bonuspoäng som jag inte utnyttjade igår så e det tekniskt sett 4 jag kan lägga till min totalsumma för denna vecka =) I morrn blir d vägning å kolla av läget för en del av mig känner för å synda lite i morrn å inte behöva tänka så mycket på vad jag äter... Jag får se, tanken e att städa lägenheten i morrn.
Nu får d räcka för idag!

Totalt: 27 poäng (utnyttjar 1 bonuspoäng)
Tränat: 3 bonuspoäng
Tränat totalt denna vecka: 19 bonuspoäng!
Kvar att träna denna vecka: 1 bonuspoäng vilket jag lätt fixar i morrn!

Hasta la vista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar