Summa sidvisningar

söndag 17 april 2011

Dag 86

Då hade vi söndag å en ny vecka inleds med buller å bång! Idag LOVAR jag å ta bild på mig sj.... Fan vad jag slarvat med d men så blir d eftersom Andreas måste hjälpa mig å ta bilden på mig så glöms d lätt bort eftersom som han sitter upptagen å så tänker man gång på gång att jaja jag tar d sen.... Men d blir aldrig =( Men idag SKA d bli av! Så det så, så blir Monica nöjd *hihi*
Dagen annars har varit en bra sådan, inte gjrot så mycket utan mest slappat å tatt d chill =)
Fick äntligen tatt lite bilder på verandan/balkongen efter att jag äntligen fått lite ordning där ute, nu syns d säkert inte så jävla bra eftersom d hann mörkna innan jag hann hem å fota men ja, here we go:

Morgan utforskar lite =) Men här ser vi en vanlig blomsterställning som min mamma dekorerat med lite påskfjädrar å ägg =) Mycket söt tyckte jag å sedan en liten kruka med bl.a. påskliljor å penseér å min lilla lykta pryder ingången till lägenheten =)

Som påskpresent fick jag utemöbler, e svart mesh i stolarna å mycket mjuka å sköna, fick ett caféset samt köpte till 2 extra stolar så 4 pers kan sitta å mysa. Man ser åsså mina fina krukor med solcellslampor =)
Matmässigt så har jag halvt räknat... Borde inte va så svårt å räkna egentligen så vi ska se, dagen börja med en rejäl frulle på Special K 2 digestivekex med skinka, 2 knäcke med leverpastej å en kopp te som jag uppskattar till 13 poäng sen tog jag en sväng om till mamma å pappa med jycken där d blev 2 koppar kaffe för 2 poäng så 15 so far. Mamma skickade med mat när jag skulle hem så kvällens middag blev:
Potatis, lite morötter, kylling med god marinad samt sås å grönsaker =) Potatis e ju 2 poäng, kylling 2 poäng för 90 g å för marinaden, tja.... 1 poäng? Låter rinligt i mina öron men för säkerhetsskull kan vi säga 2 å sedan såsen för ja.... 3 poäng =) Majsen blir 1 poäng så en totalsumma för denna måltid blev 10 poäng å därmed 25 som en totalsumma för dagen. D blir lagom då med en kopp te nu ikväll å sen sängen =)
Mammas sås e god, d tyckte även Andreas:

Han valde att efter sin middag hälla upp resten av såsen i en skål för att sedan doppa bröd i den.... Sås som pålägg var en ny för mig men å andra sidan ska jag inte snacka, jag har i nödens hetta använt enbart smör å senap som pålägg =)
Dagens träning har faktiskt blivit 2 promenader, en på 20 min å en på 25 min som ger en totalsumma på 4 bonuspoäng.
I morrn står storstädning på schemat samt playdate med en klasskompis vovve =) Ska bli cockerkärlek på hög nivå i morrn *haha*

Då tar vi resultaten:

Vikt: 104,2 kg (tror jag pga mensen e d svårt å veta exakt men jag har räknat å kommit fram till att detta kan va fullt rimligt)
Minskat: 0,8 kg
Minskat totalt: 10 kg =) (som sagt jag tror detta stämmer så YAY)

Mått i midja: 119,5 cm
Minskat: 0 cm denna vecka
Minskat totalt: 10 cm

Kvar till delmål 2, deadline ASAP: BANANADONE! Weeeeeeeeeeee!!!!!
Kvar till delmål 3, deadline dag 100: 5,2 kg
Kvar till delmål 4, deadline dag 128: 14,2 kg =)

Som sagt, då var äntligen mitt andra delmål som var att tappa 10 kg klart =) Känns oerhört bra! Nu är nästa anhalt att väga 99 kg å därmed bli tvåsiffrig igen =) Bara 5,2 kg dit så d borde jag kunna fixa ganska så snabbt, hoppas jag i alla fall. 1 maj ska d helst va klappat å klart så får hålla tummarna för att min kropp vill samarbeta =)
Sen är d delmål 4 som blir att väga 90 kg som kommer bli senast den 1 juni eller ja, d ska bli strax innan den 1 juni, den 29 maj e d exakta datumet, måste va envis =)
Slut!

Totalt: 26 poäng
Tränat: 4 bonuspoäng
Tränat totalt denna vecka: 4 bonuspoäng
Kvar att träna denna vecka: 26 bonuspoäng

Slut i rutan!

1 kommentar:

  1. Skitbra!!
    10 kg!
    Det är superduktigt :) Mycket stolt över dig!
    Och jag håller med Monica; bild vill vi ha

    SvaraRadera