Summa sidvisningar

torsdag 14 april 2011

Dag 83

Då hade vi torsdag å det har varit en dag full med blandade känslor... Försökt plugga men blir bara mer å mer frustrerad å livrädd för att i morrn blir d första gången jag kommer faila en tenta.... Fattar ingenting å ju mer jag pluggar ju rörigare blir d. Usch vill bara gråta just nu =(
Sen har d börjat hopa sig fler å fler ekonomiska ovädersmoln över mig... Får vi båda inget sommarjobb så ja... Känner hur mitt magsår börjar röra på sig igen, kul. Lär bli en natt full med halsbränna...
Jag har i alla fall fått nåt litet livstecken från arbetsmarknaden medans Andreas bara skickat ansökningar men inte hört nåt mer å det gör mig livrädd... Även om jag får ett jobb, hur fan löser vi d då??? Vi behöver ha en gemensam inkomst på minst 16000 för att d ska gå runt och då ha ca 1000 var som fickpengar till posten Övrigt i ekonomin. Så om jag då får ett jobb, vad kommer jag få? Max 10 000 enligt mina beräkningar efter skatt, om jag har tur känns d som.... Då saknas d 6 000 i månaden om nu Andreas inte får nåt jobb, å ja, jag får tebax nästan 8000 på skatten å sen då? De pengarna hade jag tänkt skulle vara till att betala av mina skulder till bl.a. mina föräldrar men d lär ju inte kunna ske då... Så ja, mina skattepengar löser problemet en månad av 3.... Fortfarande 12 000 jag måste trolla fram ur röven, e stunder som denna som jag faktiskt förstår de som säljer sin kropp å e smarta nog å ta bra betalt för d..... Nej vill bara gråta just nu å ska sätta mig å leta fler jobb, kanske har jag tur å hittar ett till sommarjobb så jag kan ha ett dagjobb å ett kvällsjobb, kan ju ringa min gamla chef då jag städa å se om de har nåt som behövs städas kvällstid så får jag helt enkelt dra två jobb i sommar. E så d ser ut just nu... Tanken var att åka å se Ceasar Milan i maj men d lär jag få ställa in, om d nu överhuvudtaget går =( Får hoppas på d... I skrivande stund så funderar jag över vilka tillgångar jag har här hemma som jag kan sälja på blocket.... Nej, ingen bra dag å måste försöka komma ihåg å dra en Pepsid duo innan sängen annars lär jag inte få sova nåt i natt, inte för att jag tror jag får nån sömn ändå men men.

Matmässigt har d gått bra i alla fall =) Visst fan, jag skulle ju baka muffins... Hmm tror faktiskt jag ska göra d nu efter jag bloggat klart då d tar bokstavligt talat 20 min från start till färdiga muffins =) Får tröstäta lite även om d ändå faller inom ramarna.
Frulle blev en stor skål Special K med mjölk å en kopp te för 7 poäng, sen blev d lunch uppe hos mamma som var gårdagens middag å på d en kopp kaffe med mjölk som blev 7 poäng. Sen innan jag å jycken traska hem blev d en kopp kaffe till för 1 poäng å nu ikväll blev d middag i form av:
4 knäcke med makrill i tomat, 1 tomat samt 1 apelsin å vatten =) Detta blev 5 poäng å ger mig so far en summa på 20 poäng så nu blir d muffinsbak å d blir blåbärsmuffins =) 2 såna å en kopp te kommer ge mig 6 poäng å en totaltsumma på 26 =)

Träningsmässigt kunde d har varit bättre än d e i skrivande stund men 2 promenader för respektive 2 bonuspoäng så 4 bonuspoäng totalt för idag e bättre än ingenting. Blir ingen vägning på söndag förresten då en viss liten kompis kom på besök i dag å lär stanna i minst 5 dagar.... Jippi som om d nu inte räckte med skit idag.... Ja ja, man ska veta att man lever! Magsår å menskramper, vilken rolig natt detta kommer bli.... Känns lite såhär:

Får bara bita ihop å hoppas morgondagen blir bättre....

Totalt: 26 poäng
Tränat: 4 bonuspoäng
Tränat totalt denna vecka: 22 bonuspoäng
Kvar att träna denna vecka: 8 bonuspoäng

Hej då

4 kommentarer:

  1. Hej Heidi! Jag kan tipsa om bemanningsbolaget jag arbetade för i somras och när jag var på Sony Ericsson.
    De är helt underbara och så hjälpsamma där. Enda kruxet är väl att de inte finns i Helsingborg utan i Malmö men jag ville ändå tipsa, tåget finns ju. Här är deras kontaktuppgifter och hemsida: http://www.arenapersonal.se
    Skeppsbron 2
    211 20 Malmö
    Telefon: 040-30 23 90
    Telefax: 040-30 23 94
    malmo@arenapersonal.com
    Sen kan ni ju som sagt söka på DSV med om ni inte gjort det, de har nämnt innan att de behöver folk. Jag har tyvärr inget namn direkt men ni kan ju prova med Eva Rahlskog som tog emot ansökningarna när vi sökte LIA. Hoppas det löser sig!

    SvaraRadera
  2. Tack så hemskt mycket för tipsen Madde =) Har skickat Andreas på DSV å se om han får nån tur... Tror jag slänger iväg en ansökan jag med men vi får se. Tåg å pendla stör mig inte, måste ha ett jobb punkt slut annars så blir d tält i sommar....
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kraaaaam på dig, Heidi. Ekonomiska bekymmer är dom värsta som finns. Gud vad det gör ont i magen - konstant. Jag vet hur det var varenda gång jag skulle betala terminsavgiften i Australien och 80 000 gick iväg på en gång. Det kändes i magen. Och nu står jag istället med studielån från den tiden som jag betalar av rätt mycket på varje månad. Men men, det är ett val jag gjorde och jag ångrar det absolut inte. Samtidigt så hade det varit trevligt att slippa det där lånet...
    Och hur det kändes när man försökte få ihop det det där året innan jag fick mitt veterinärjobb och jag hade en månadsinkomst på runt 5000 *innan* skatt. Tur att jag hade möjlighet att bo hemma då.

    Jag hoppas verkligen att du hittar något. De säger att pengar inte gör en lycklig... nej, det kanske dom inte gör, men dom gör det fruktansvärt mycket lättare.

    Kraaaam

    SvaraRadera
  4. Tack Josse, d värmer verkligen å du har så rätt, pengar gör en inte lycklig men de är ett nödvändigt ont, du kan inte göra ett piss utan pengar. Usch förstår verkligen hur du kände dig med skolavgiften där, snacka om ångestframkallande men som du också säger, det var ju värt det men d svider ändå.
    Hoppas också jag hittar nåt jobb snart å Andreas också, d hjälper inte att bara jag fixar ett jobb utan vi måste båda landa ett sommarjobb för att vi överhuvudtaget ska kunna överleva så jag ser inte fram emot sommaren längre kan jag säga. Den ser mörk, tung å fruktansvärt jobbig ut just nu. Får verkligen hoppas d löser sig snart å tyvärr får jag sitta på spänn en vecka till, tills på tisdag då hon med jobbet kommer tebax från sin semester å fattar ett beslut =(

    KRAAAAAAAAAAAM!

    SvaraRadera