Summa sidvisningar

måndag 11 april 2011

Dag 78

Lördagen började jag med en liten baksmälla haha, märktes att jag inte konsumerat vin eller alkohol överhuvudtaget på 77 dagar =) Men d var inte värre än att en liten frulle å en promenad återställde allt till sin ordning igen =)
Dagen gick i lugnets tecken där vi bara njöt av att d va så underbart väder!
Frullen blev en skål Special K å en kopp te för 5 poäng å efter d bar d iväg på promenad i 1 ½ timme =)
Jag fotade friskt under promenaden:
Svårt å se, men i trädet var d 2 kärlekskranka ekorrar =)
Destinationen var stranden å vädret gjorde att d kändes som Bahamas =)

Massa blåmusselskal..... Ankorna å svanarna har festat loss under vintern!

Väl hemma så gick Andreas å hans föräldrar för å handla inför kvällens middag å jag å Morgan valde å gå hem men.....

Väl hemma kom jag ju på att Andreas hade nycklarna.... Så jag å Morgan tog chansen å torka efter badandet på stranden på verandan istället å njöt av de fina blomkrukorna jag fått av mamma =)
Väl hemma blev d en enkel lunch på 4 lite större knäcke mackor där två var med mager ost å 2 med en liten äggröra å jag uppskattar att lunchen blev 9 poäng.

Kvällens meny blev en ny för mig... Vi hade sagt torsk å grönsaker men..... Ja d blev lite annat..... Förrätten var super god:

En liten räksallad på färska räkor =) MUMS! Tippar detta blev 2 poäng för räkorna. Sen var d huvudrätten.... Inget jag nånsin ätit å jag lär aldrig äta d igen för jag hade ont i magen i ett helt dygn efteråt:
Råbiff.... Men jag smakade i alla fall =) Men detta var inget för mig....

Inte ens efter att den stekts funkade d med mina smaklökar, kan dock bero för att d råa satt kvar i munnen.... Av vad jag åt så uppskattar jag att det landade på 7 poäng (inklusive matfettet som d stektes i)
Efterrätten var mer i min smak:

MUMMA! Till detta gjorde jag en "sås" på vanilj kesella som mixades med jordgubbar, här e d poäng så d sjunger om d haha =) Vad ska vi tippa på? Jag tror jag käka en tredjedel av burken vad kan d bli? 10 poäng?
Sen på kvällen blev d ostbricka =) Här snackar vi poäng så inte ens lönt å räkna.... Jaja overload igen men emn, jag valde å göra så. Till maten blev d 4 glas vin å en cider =)

Dagens motion blev som sagt 1½ timmes promenad för 8 bonuspoäng.

Totalt: ????
Tränat: 8 bonuspoäng
Tränat totalt denna vecka: 30 bonuspoäng (nådde mitt mål!)
Kvar att träna denna vecka: 0! Dock e alla bonuspoäng förbrukade haha =)

Adios!

3 kommentarer:

  1. Ööööööööööööööö. Och varför är den nästan lika stor som tallriken? Är det för att där inte är några tillbehör? Vem uppfann den rätten egentligen? Nån med trasig spis? Usch. Har du sett när Mr Bean är på restaurang och blir serverad råbiff? Haha. =)

    SvaraRadera
  2. Usch, olagad mat...nej, råbiff är inte heller min grej. Jag tror Morgan uppskattar det mer än vi.
    Och den där sorten av Ben&Jerry's är min favorit :) Löööööv it!

    SvaraRadera
  3. Monica: exakt Monica, var bara detta vi fick å äta å jag tog en sådan bit eftersom d inte fanns nåt mer, synd jag bara fick i mig en fjärdedel... Haha, jag spelade upp just den scenen i huvudet med mr Bean när jag försökte äta den.... Bästa e när han spottar ut d i kyparens brallor...

    Josse: Jo jag håller med, visste ju d innan vi började äta men jag ville ha ett öppet sinne å prova först innan jag sa nej tack. Roliga e att Morgan e inte så glad för rått han heller lustigt nog.... Han e finsmakare så d ska helst stekas på lite lätt först =)

    SvaraRadera