Summa sidvisningar

måndag 4 april 2011

Dag 72

Då hade vi söndag å en ny vecka gryr, tror detta e vecka 10 e osäker å orkar inte kolla =)
Sjukt trött men vilken dag å söndag det har varit! Kunde inte haft en bättre dag =)
Dagen började liiiite senare än jag hade velat men var så sjukt trött att jag valde å sova en timme extra. Skulle egentligen upp 9/halv 10 men d blev strax innan halv 11, en kissrunda med min skrutt å sedan åkte han i duschen å schamponerades ordentligt! Vi skulle nämligen till Morgans uppfödare idag för å trimma vilddjuret eller skogsmullen, kärt barn har många namn =) Klockan 13 packade vi in oss i bilen å brumma till Åsum i Kristianstad:
En blöt hund efter dusch =) Ligger å blir torkad av husse innan d va dags för tokfnatt!

Man blir trött av allt duschande å fönande så i bilen la han sig tillrätta men kunde inte riktigt somna, måste ju va på alerten om där händer nåt!
Väl framme hos Kikki som hans uppfödare heter, åkte han upp på trimbordet:

Nämen titta, det var en cocker å inte en afgan! Skönt å bli av med all päls å bli lite vårfin samt slippa svettas ihjäl i sommar. Plus en kortare päls betyder lättare underhåll från matte å husse då det ska badas, badas å åter badas i sommar =)
Efter trimningen fick Morgan busa, till hans stora förtjusning fanns där en valp kvar från den senaste kullen som ska hämtas nästa helg, Lill Klas som han heter å han e 9 veckor gammal å full av bus så d passa mitt vilddjur som handen i handsken. Lille parveln var tuff som attans också å alldeles ljuuuuuvlig! Fick lägga band på mig så jag inte råka packa ner honom då vi skulle hem =)

En liten film från allt bus =) Vi fick även tatt ett fint generationsfoto på pappa Gizmo, hans första "dotter" Bettan, Morgan å Lill Klas eller aka Lillebror =) Blev så underbart vackert foto å jag väntar ivrigt på att Kikki ska lägga ut bilderna på ansiktsboken! Vid 17 tiden tuffade vi hem igen för å visa mormor å morfar hur vacker lille prinsen blivit =)

Matmässigt har jag vart busig idag *hihi* Idag har jag nämligen bara njuuuuuutit! Visst, jag får träna som en gnu i veckan för å reparera skadorna men d var d värt! Frullen var nog d enda nyttiga idag *haha* d blev en skål Special K, te samt 3 knäcke med skinka för ca 9 poäng. Hos Kikki blev d pannkakor med glass *mums* Ni tror väl inte jag tackar nej till sånt???? Blev två små pannkakor med 2 kulor glass till, skulle nog uppskatta det hela till tja, 10 poäng? Låter rimligt, ska kolla i morrn, pallar inte nu =) 2 koppar kaffe med mellanmjölk för 2 poäng å sen.... McDonalds! Där blev d en brakmåltid ska ni veta!!! McChicken å co, cola (för första gången på jäääävligt länge), glass å vi köpte även varsin choklad donut som kvällsfika nu ikväll å en kopp te. Så jäkla gott! Hemma hos mamma å pappa blev d en kopp kaffe med mjölk åsså för 0,5 poäng. Så räknar man bort Donken besöket hade jag ca 21 poäng å vad ska vi sätta på Donken? 20 poäng? 26 poäng? Hmm ska se om jag kan kolla upp d på nåt sätt.... Men men, får försöka träna för 30 bonuspoäng denna veckan så e d chilledill =)

Träningsmässigt har dinte blitt mycket idag så den kategorin blir d inte mycket skriverier om =)

Nu kommer det roligaste, RESULTAT!!!!!

Vikt: 105 kg
Minskat: 1,2 kg!
Minskat totalt: 9,2 kg

Mått i midja: 119,5 cm
Minskat: 0 cm denna vecka
Minskat totalt: 10 cm

Kvar till delmål 2, deadline dag 56: 0,8 kg!!!!
Kvar till delmål 3, deadline dag 106: 15 kg =)

Målet nu e att tills på fredag ska jag ha nått mitt andra delmål som e -10 kg för då kommer nämligen svärföräldrarna å d hade vart skoj att få avnjuta lite vin i deras goa sällskap å d va även snack om att gå ut å käka då de kommer så det kommer i så fall få bli min belöning för att ha minskat 10 kg =) Ska även prova mina nya brallor å se om jag kommer i dem eller om jag får avvakta tills på fredag, för på fredag ska de sitta som en smäck!
D var allt för idag =)

Totalt: ????? Overload i poäng =)
Tränat: 0 bonuspoäng, kanske nån futtig i så fall å de e redan förbrukade *haha*
Kvar att träna denna vecka: 30 bonuspoäng
Tränat totalt denna vecka: 0 bonuspoäng

Ajöken gott folk!

9 kommentarer:

  1. Du er så flink, Heidi!! Jeg blir så stolt av deg! =)

    SvaraRadera
  2. Tuuuuuuuuuuuuuuuusen takk beste Kjersti =) Nå föles d virkelig digg, tok på meg de nye buksa mine å de passer, liiiiiitt mage henger utafor men d er ikke mye, så fort de buksa stretcher seg litt så passer de perfekt å d föles skikkelig digg. Når de passer kann jag forever si hadet på badet til störrelse 50+ for de er str 48 å da har jeg gått ned 2 störrelser i bukser =)=)=) Masse med goe klemmer fra oss her i Skåne til dere i lille gule huset =)

    SvaraRadera
  3. Hurra! Bara gram kvar till the magic 10 ju! Sjukt kul att du varannan vecka går ner några cm och varannan vecka något kilo, haha. Man kunde ju tycka att de gick hand i hand, men på dig är det antingen eller, fniss. =) Jag tror INTE att dina 2 små pannkakor och 2 kulor glass är 10 points. Det är ju samma som en dubbel/lång SUB. Verkar inte rimligt, tror du tagit i i överkant. MacDonalds-besöket får du nog betala för dock. =) Men att ligga på träningsminus är ju en asbra pepp så egentligen är det ju bara till din fördel. =) Men 800g kvar till -10 är ju fantastiskt! Och sen är väl första dagen under 100 också ett minidelmål väl och det är ju bara ett tidsstenkast bort. =) Jag var ute och rekade löpspår i lördags, är ff lite sjuk så jag spanade bara, men nu i veckan så blir det att jogga, tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  4. Monica: ja jag vet, e fruktansvärt irriterande å lustigt samtidigt..... Tycker också att d borde gå hand i hand men nej, varannan vecka verkar d som..... Jäkligt skumt! Men ja, glad att d bara e 0,8 kvar nu =) Jo under 100 e också en milstolpe, inte direkt ett delmål men kanske ska trycka in d? Jo jag misstänker att pannkakorna å glassen inte alls blev så mycket men jag tycker om att räkna för mycket för d blir alltid bäst i slutändan =) Kul att man smittat av sig lite med inspiration! Happy jogging!

    SvaraRadera
  5. Va roligt de verkade ha på videon :) Jag väntar förväntansfullt på bilder av nyklippta Kapitän Morgan. Och bra jobbat för ytterligare en vecka! Kraaaam

    SvaraRadera
  6. Josse: tackar :) Jo de hade verkligen superskoj! Ska försöka knäppa några bilder på den lilla huliganen =)

    SvaraRadera
  7. En fråga bara. Hur mäter du midjan? Jag har personligen aldrig fattat var den sitter. =( Enligt mättabeller och sånt shit så ska det ju vara smalaste stället mellan ända och byst, dvs jävligt högt upp, men det är ju knappast där man har sina jeans om man inte heter Steve Urkel...

    SvaraRadera
  8. Fin bild på dig denna veckan. Du ser jävligt hårig ut...

    SvaraRadera
  9. Monica: tack, jag spar på håret inför vintern så snart ska d av! Bild e på gång.... Ja jag vet har också hört d men jag mäter där naveln sitter eftersom där e lättast för mig å känna att jag mäter på samma ställe hela tiden så måttbandet får löpa över naveln å runt, då tycker jag d e lättare å känna om måttbandet sitter rätt på ryggen å runt om eftersom du har naveln som "referenspunkt" plus mina jeans slutar ju vid naveln....

    SvaraRadera