Summa sidvisningar

måndag 11 april 2011

Dag 79

Så då tar vi söndagen, tog det lugnt hela denna dagen efter helgens vilda bravader =) Frulle i sin ordning där d blev lite knäckebröd, en skiva mjukt bröd faktiskt å en kopp te =)
Efter att vi lämnat svärisarna på perrongen för å åka tåg till Ängelholm å sedan Skälderviken så blev d lunch:
Blev 3 knäckebitar med en egengjord äggröra bestående av lätt majo, 2 ägg, 1 tomat, lite rödlök, lite cantadou pepparrot, lite lätt kesella å salt å peppar. Allt med lite ruccola på toppen =) Mycket gott!
Kvällens middag blev min älskade mango chutneykyckling med ris å denna gången gjorde jag d med 5% matlagningsgrädde å d blev precis lika gott!
Tydligen hade jag inte någon bild på d.... Typiskt men men =) Räknade ut att om jag nästa gång tar d lite lugnt med matfettet så blir en portion med 2 dl sås, 90 g kylling å potatis till 8 poäng =) Lär göra den rätten fler gånger kan jag säga!
Räknade inga poäng denna dag heller utan valde att bruka allvar på måndagen istället =)

Veckans resultat:

Vikt: 105 kg
Minskat: 0 kg
Minskat totalt: 9,2 kg

Mått i midja: 119,5 cm
Minskat: 0 cm denna vecka
Minskat totalt: 10 cm

Kvar till delmål 2, deadline ASAP: 0,8 kg
Kvar till delmål 3, deadline dag 100: 6 kg
Kvar till delmål 4, deadline dag 106: 15 kg =)

Har lagt till ett nytt delmål som är att bli tvåsiffrig på vågen igen =) Så målet är 99 kg eller ja, tekniskt sett är det 5,2 kg kvar för d räcker *hehe* men ja, sätter siktet på 99, vill ha jämna fina tal! Det betyder att det blir 2 kg i veckan vilket kan bli lite väl tufft men jag kommer försöka i alla fall =) Värsta fall så tar d nån vecka mer, just nu e d motigt å jag seeeeeegar mig mot 10 kg.... Lite väl trögt går d tycker jag själv men men..... E väl bara å bita ihop......

Dagens motion höll jag på å glömma! Tog en promenix på 30 min till mina föräldrar som genererade 3 bonuspoäng å sedan blev d 20 min promme hem på 2 bonuspoäng så 5 bonuspoäng totalt för söndagen vilket ger en skön start på veckan. Ligger ju grymt back men väljer att räkna bort det, all överkonsumering lägger vi åt sidan å börjar om på 0 igen =) Veckans mål för träningen e detsamma som förra nämligen 30 bonuspoäng så vi sätter litta fart på fläsket här!

Totalt: ????
Tränat: 5 bonuspoäng
Tränat totalt denna vecka: 5 bonuspoäng
Kvar att träna denna vecka: 25 bonuspoäng

Ha d göttigast!

2 kommentarer:

  1. Dom där knäckebröden ser väldigt goda ut!

    SvaraRadera
  2. D var de också =) Riktigt gott blev d med den röran också å inte alls dyrt i poäng heller, dock får jag kanske ta mindre majo nästa gång å ingen cantadou men men d överlever man =)

    SvaraRadera