Summa sidvisningar

tisdag 6 november 2012

Dag 651 (Dag 62)

Då var d fredag å som vanligt, jobb på dagen men med ett undantag:
BLÄ! Har fått skumma, bruna fläckar på tänderna som blir värre å värre så jag va rädd d var något allvarligt men blev lugnad (samtidigt som lätt utskälld) att d var vanliga missfärgningar så idag fick jag för första gången göra något mer än röntgen å putsning av tänder.... Jag slipade tänderna å FY FAN säger jag bara.... Jag har ju bestämt mig att jag ska inte gå in i 2013 som rökare, oavsett om jag når viktmålet innan dess eller ej så är det slut den 1 januari 2013 med att röka. Det räcker nu å jag kom överens med tandhygenisten att det är inte lönt å slipa tänderna mer, om detta skulle behövas, innan jag slutat röka. Men men, trodde detta skulle kosta skjortan men blotta 430 kr för å plågas en timme å få bättre självförtroende, sa d till receptionisten: tänka sig att självförtroende kunde vara så billigt =)
Jag fick köra firmabil idag också:
*vroom vroom* d va krut i den ska ni veta =)
Annars en bra dag på jobb trots tufft tempo å avslutade dagen hemma hos päronen å tvmys.

Matmässigt e jag nöjd som vanligt, dock blev d ingen gröt idag utan bullfrukost med kollegerna =) Tog en bulle med skinka å utan smör för 5 poäng å sen lunch efter att jag fick äta igen efter tandläkaren som blidde sushi för 12 poäng.
Efter jobb kände jag att jag var värd:
muffinsen va till å med GRATIS! SÅ går d då man är en trevlig å hjälpsam kund =) MUMMA å 14 poäng för detta, men d var d värt. Väl hemma blev d budgetmiddag, inte bara för att jag e snål utan för att jag inte palla laga mat:
gröt med 2 mosade bananer i, gojsigt å GOTT trots hur d ser ut... Förstår inte varför de på jobb mobbar min gröt? 4 poäng hur som haver å med kaffe landar jag på 36 poäng å nyttjar 10 poäng från veckobonusen.

Motionsmässigt så hade jag denna inställningen:
raggsockor, vind, regn = myskväll =) Dock har d blivit promenader men ikväll blev d gos i soffan med kelsjuk jycke å d kändes fantastiskt skönt! 3 AP blev d trots allt så d känns bra.

Totalt: 36 poäng
Motion: 3 AP
AP totalt: 22 st
Veckobonus kvar: 11 poäng

Adios!





1 kommentar:

  1. Heja heja heja för att sluta röka! Det hoppas jag verkligen att du gör, Heidi. Det är bara goda "konsekvenser" av att göra det :-)
    KRAAM
    Den där slipningen av tänderna lät lite grym... ilade det? Eller kändes det bara obehagligt? Jag tycker det känns obehagligt när de tar tandsten, så jag kan lite tänka mig att slipning är snäppet värre...

    SvaraRadera