Summa sidvisningar

lördag 22 januari 2011

Uppvärmning...

Jaha, skulle egnetligen ha startat mitt projekt idag men så blev d inte.... Blev fest igår å kom inte i säng förräns kl 06:30 i morse och vakna kl 17.... Så det blev Max middag haha :P
Men i morrn startar jag, kommer köra viktväktarna då detta är den enda "diet" som någonsin funkat för mig. Har provat allt mellan himmel & jord.. GI, Atkins, Extravaganza you name it! Men det är bara med viktväktarna som jag gått ner ordentligt på. Är inte medlem hos dem eller så utan jag har mammas gamla böcker och recept samt jag vet hur jag gjort innan så kör helt solo.
Även sambon å hunden kommer bli påverkade... Sambon får äta d som finns på bordet och hunden blir min träningspartner, nu till en början är planen att gå ut med honom på raska promenader på minst 1 timme varje dag och sen lite styrkeövningar hemma på golvet, väldigt fancy med andra ord...
Har en lång väg att gå, ska gå ner 54,2 kg... Usch, blir arg att man låtit det hela gå så långt! Jag har alltid varit osäker just på mitt utseende och livrädd för att folk ska veta vilken storlek i kläder jag har och vad jag väger men med denna bloggen så tänkte jag ta mig i kragen. Här kommer jag skriva rakt ut allt det skit jag vart så rädd för att folk ska veta, ett sätt att även jobba på mig själv inifrån och ut kan man väl säga.
So here we go:

Hej jag heter Heidi och jag är matmissbrukare... Jag har som mest i mitt liv vägt 83 kg och är 168 cm lång. Idag väger jag 114,2 kg, jag röker, svär å dricker och är lat som ett jävla mähä! Dagtid och utåt tänker jag alltid på vad jag äter och vem som ser mig, när jag kommer hem så frossar jag innanför mina fyra skyddande väggar där ingen kan se mig... Choklad, snabbmat och chips är min stora svaghet och det är detta jag kan inhandla och bara sitta och kränga till långt in på nätterna. Mitt problem är inte konstant, det går i vågor. Vissa dagar/veckor äter jag som jag hade haft binnekemask eller nåt, andra dagar och veckor äter jag ingenting, jag blir trött på att äta, inget är gott och lever då gärna på filmjölk eller yoggi som bara är att svälja, slippa tugga, slippa laga mat...
Så fort jag mår dåligt äter jag å ju sämre jag mår, ju äckligare mat slinker ner. Står gärna å tittar mig själv i spegeln å säger ett elakt ord eller 20 till mig själv som pricken över i:et.
Det har funnits människor som varit elaka mot mig pga min vikt å den allra värsta, vidrigaste av dessa personer, vet ni vem det är? Det är jag själv...
Självmordstankar har ofta slagit mig men jag är för feg för att våga löpa linan ut, det är nämligen mycket bättre att få sitta med min älskade offerkofta och hata mig sj och sedan tycka synd om mig, ta en kaka till....
Så med detta blottande inlägg hoppas jag att jag kan få börja om, gå vidare och äntligen få förändring i mitt liv. Detta är inget jävla emo skit där jag fiskar efter medlidande, detta är mitt sätt att få sätta ord på det som rör sig inom mig, saker som jag aldrig berättat för någon eller endast ett fåtal. Det måste ut, annars blir det aldrig någon förändring.
I morgon börjar livet!

10 kommentarer:

  1. Tredje gången gillt, kommentarsfunktionen vill inte med mig.
    Jag håller tummarna för dig Heidi och hoppas du hittar din väg. Alla har vi våra problem som vi jobbar med och blotta dem så här är starkt av dig.

    SvaraRadera
  2. bra jobbat tjejen:) du kommer att lyckas även om det är lite gropigt i bland ;) kramen christel

    SvaraRadera
  3. Tack för den värmande kram Christel =)

    SvaraRadera
  4. Shit vad modig du är! Du är fan min idol! Det har du iofs alltid varit, men extra jävla mycket nu!

    SvaraRadera
  5. "If we knew eachother's secrets, what comforts we should find."

    SvaraRadera
  6. Vad poetisk du blev så här på kvällskvisten =)

    SvaraRadera
  7. Sån är jag. Jag gillar det ordspråket. Och ja, jag har självklart hört det i Criminal Minds... Mycket bra serie! Och mycket snygg cast...

    SvaraRadera
  8. =) Jo men d säger allt känns d som.... Ja klart det e en snygg cast, hade liksom inte funkat med skådisar med "radio" utseende....

    SvaraRadera