Summa sidvisningar

söndag 23 januari 2011

Dag 1

Då var det första dagen i mitt nya liv eller nåt sånt filosofiskt skit... I alla fall så har det gått bra idag tycker jag, vaknade dock försent, ca 12:30, vilket betydde att det blev lite tight att trycka in all den mat jag ska äta, vilket e MYCKET mat... Men det går bra, får fixa å trixa lite.

Hur ska detta gå till då? Jo jag ska äta 26 poäng per dag, jag har haft stora problem att få in det för det är sjukt mycket jag ska äta... Men men, genom att välja lite "fetare" alternativ osv har det gått.

Frukost idag fick jag slå ihop med mellanmålet på förmiddagen för att komma lite på vägen, blev lite flingor, lättyoggi, fruktsmoothie av lättyoggi, banan å kiwi samt en kopp té med mjölk å honung. Detta blev 7 poäng.

Sen efter frukosten var det dags att gå ut med mitt vilddjur till hund, Morgan heter djuret och är snart 15 månader och är en cocker spaniel. Destinationen var stranden där han fick springa lös, kaxa med svanarna tills de tittade på honom då han la benen på ryggen å matte fick styra undan att han fick spö av svanarna... Var riktigt härligt väder idag!


Efter 40 svettiga minuter och rask takt blev det ett pitstopp hos mina föräldrar där liten hund fick mat, dryck å bus och matte fick vatten å en go kopp kaffe *mums* Efter en liten paus traskade vi de resterande 15 minuterna hem igen där det blev till att laga middag. Kvällens meny blev dillstuvad potatis med rökt lax å grönsaker *nam* 8 poäng blidde det då jag la till lite extra lax samt hade majs i salladen, allt för å beta av poängen...

Sen får det bli ett mellan mål lite senare med en go kopp té. Totalt idag har jag förbrukat 16 poäng så det får bli ett mellanmål på kanske 4 eller 5 poäng, beror på hur mycket plats jag har i magen å så får jag helt enkelt ta ut resterande senare i veckan, kanske ett glas vin till helgen? Hmm aldrig fel!

På det stora hela har det kännts bra idag, blev rörd och faktiskt förvånad över hur många som berördes/gav fin respons på mitt första inlägg igår. Själv tyckte jag inte det var så märkvärdigt, enda jobbiga var stunden då jag faktiskt satt å skrev... Delar av gårdagens inlägg är saker som jag aldrig berättat för någon och det kändes faktiskt inte jobbigt att skriva det eller att publicera, tror att jag själv gått å längtat efter att få berätta. Slippa gå och bära på den skiten mer nu, har burit på det i säkerligen 20 år nu så det var dags att vårstäda i själen.

I morgon börjar jag min LIA, eller Lärande i Arbete eller praktik som man också kan kalla det, ska bli intressant men samtidigt är jag så rädd jag kan skita knäck... Kommer hamna i paragraferna förbannade land inom sjöfarten. Får se hur det blir, ska självfallet bli kul och spännande då jag aldrig nånsin varit i närheten av denna typ av arbete, inte heller i skolan har vi gått igenom detta jag kommer syssla med särskilt mycket så ja.... I morrn lär jag känna mig som mos i skateboet men men, det ska användas det där lilla huvudet, inte bara ett bra ställe att placera mössan....

Detta var lite ur min faschinerande (hur fan stavas d???) hjärna från idag, nu ska jag dega lite i soffan innan jag ska slänga hundaskrället och mig själv i duschen.

Totalt poäng: 21
Kvar: 5

Hopp å hepp!

4 kommentarer:

  1. Vad duktiga ni är båda två =) Det här kommer du klara galant =) kraaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Bara en liten tanke, yoggi innehåller lika mycket socker som coca cola. Skrämmande men sant, inte konstigt att det är så gott. ;) Lycka till med nya livet och på lian. Kram

    SvaraRadera
  3. Tack Madde, jo jag vet yoggi e en fälla på många vis men det enligt viktväktarna så är lättyoggi ok. Men det är också det enda jag inte gillar med viktväktarna, de svartmålar fettet i första hand, ju mindre fett, ju mindre poäng när det enligt mig är sockret som är den största boven.... Kram

    SvaraRadera