Summa sidvisningar

lördag 29 januari 2011

Dag 6

Då var den här, dag nummer 6 å en hel vecka i morrn å det har gått oförskämt lätt tycker jag. Dock e jag arg på min arm, eller ja egentligen min jävla vinterdojjor som fällde mig för 2 veckor sedan å gav mig en spricka i armbågen/armbågsregionen som gör att jag inte ska använda den alls egentligen men pröva en dag å inte använda er vänsterarm, I DARE YA! Så den enda träning jag kan ägna mig åt är promenader å det ger inte det jag behöver för å nå mina mål... Jag har börjat tycka d är lite segt å knalla så både igår å idag så har d tagit emot å ge sig ut men jag har tvingat mig till d för jag vet att skippar jag en dag så är d kört. Idag hade jag verkligen tänkt å skippa en stor promenad, hade tänkt nöja mig med den halv raska promenaden jag å mamma tog med Morgan på ca 20 min. Men sen gjorde jag en fuling, jag vägde mig... Å där kom peppen jag behövde! Dag 6 å jag har gått ner 1 kg, så det blev en 45 min rask promenad å i morrn samt söndag ska det bli promenader på minst 1 ½ timme! Stackars Morgan kommer va helt slut *skratt* så med de mastodont promenaderna hoppas jag kunna gå ner i alla fall 1,5 kg denna veckan, domedagen kommer på söndag då d e dags å väga å se vad slutresultatet blir... Kommer börja fota mig samt mäta kroppen från å med söndag, känns inte lönt då i princip hela veckan gått nu men d lär inte va några giganto framsteg som skett denna vecka ändå =)

Här är kvällen promenad, när jag närma mig hemmet så hade d bara gått 30 min så jag gick rundor i grannskapet för å dryga ut tiden =)

Annars så har d inte hänt super mycket, var på min LIA idag för första gånge, finally.... Började med att läsa mail då det är en del av jobbet att jaga last åt deras fartyg men jag har ju hamnat i förkortningarnas förbannade land så jag fatta inte mycket av mailen, däremot har jag en lååååååång lista med förkortningar som jag ska försöka lära mig *suck*

I matväg så har det gått bra, ätit för lite men men... Frullen blev min älskade mannagrynsgröt med kiwi å clementin samt té å landa på 5 poäng, plus en kopp té på Espressohouse blev d 9 poäng.
Jag åkte hem till mamma för å äta min lunch, jag fick sluta redan halv 1 idag =) Lunchen var gårdagens middag å mumma gott e det! Bakpotatis med sallad å skinkröra som blev 6 poäng samt en kopp kaffe. Middagen blev kycklingfilé med potatissallad å sallad, min favorit!


*MUMMA*
Detta blev 7 poäng så dagen hittills landar på 22 poäng å jag funderar nu på med tanke på vad klockan är om jag ska ta mina 2 älskade knäcke med ost å paprika, clementiner samt té eller bara överdosera på té.... Hmm får fråga magen..... Magen sa knäcke så då blir d det =)

Utöver detta blir d till att peppa inför min stora, stora promenad i morrn, tror dock d mer e Morgan som behöver peppa haha!
Nej jag hoppas verkligen jag klarar av att tappa minst 1,5 kg denna veckan, om där finns en gud så har jag lyckats med att tappa 2 kg... Tror dock inte d eftersom jag endast kan promenera, jävla arm...
Så summan av dagen blir en repris av de andra, AWESOME! Å jag hoppas innerligt det får fortsätta så...

Totalt: 26
Kvar: 5

Över och ut!

5 kommentarer:

  1. Stirra dig inte helt blind på vågen Heidi, nu gäller det främst att hitta nya vanor som håller i längden för dig. Att gå ner massor men inte hitta hållbara vanor är ett dött lopp... Och så länge du går ner är det ju toppen oavsett hur mycket det är lr hur? :) Så skynda långsamt och var istället superstolt och glad över hur duktig du är (och har varit) denna vecka!!

    SvaraRadera
  2. Heja Heidi!

    Morgan kan gå i träning hos min tax, han blir helt oregerlig om han inte får knalla minst en timme, helst två :) Prova att ha med ljudbok och bra musik, det hjälper.
    Keep up the good work!

    / gamla kollegan Martina (ja en av dom, den äldre huga haha)

    SvaraRadera
  3. Martina: Jo Morgan blir åsså gnällig som satan om han inte får sin dagliga spring/motionsrunda på minst en timme varje dag, dock har jag aldrig "motionspromenerat" med honom utan normalt sett får han knata på i sin takt men idag blir d jag som bestämmer takten haha.
    Ska se om jag har musik, tycker jag blir asocial mot Morgan med lurar i öronen, alternativt räcker d med en lur i örat så jag e halvt närvarande =) Tack för peppen!!! Betyder jättemycket =)

    Kristin: Nej jag vet att jag inte ska stirra på vågen... Har försökt gå ner så mycket å ofta nu så jag vet att bara för att d inte rör sig på vågen så kan man t.ex ha minskat i omkrets i cm istället... Men eftersom jag inte börjat mäta mig än så är vågen den enda mätning jag kan få fram... Jag vet jag ska skynda långsamt men jag vill liksom ha ett rejält avstamp samt försöka hålla minst 1 kg per vecka. Det är som sagt på denna punkten man märker hur sjukt min hjärna tänker så its a working process =)

    SvaraRadera
  4. Absolut är det en process! Och givetvis tar den tid. Vill mest inte att du ska bli nedslagen om det nångång under vägen inte går så fort som du kanske vill :) Det händer massor i dig ändå, både i huvudet och i kroppen, som kanske inte syns just på vågen. Så tappa inte sugen! Vi tycker alla att du är jätteduktig :) Å precis som du säger kan vågen luras eftersom den inte visar när det hela omfördelar sig, vilket ju händer när fett och muskler börjar "röra" på sig. Så keep the good work up!

    SvaraRadera
  5. Nej jag förstod vad du menade Kristin =) Tack för dina fina ord!!! Har vart nära å bryta idag flera gånger men i sista sekunden så tar jag mig samman... Jo jag vet att d inte kommer gå så fort nu när jag inte kan träna ordentligt men besviken kommer jag inte bli, jag vet hur d är =)

    SvaraRadera