Summa sidvisningar

tisdag 25 januari 2011

Dag 3

Då var den här, dag nr 3 å det känns fortfarande helt fantastiskt bra... Inga cravings whatsoever, inget med att jag känner mig svinhungrig mellan målen å därmed bryter å äter sånt jag inte ska.
Skulle ju börjat min LIA idag men det blev inget av med det... Min chef å ende anställde på det kontoret skulle ut å resa igen, börjar bli orolig att detta bara blir kaos å att jag får göra om min LIA en annan gång för detta går inte längre! Fruktansvärt enorverande (får briljera med lite fancy ord med alla förkortningar som: å, e osv...) Han skulle se om han hade några arbetsuppgifter jag kan göra hemma tills han kommer tillbaka, har inte fått nåt än så länge... Ska dit på fredag *suck*

Hur har dagen sett ut då? Jo frukosten som vanligt plus 2 knäcke med saltrulle på samt té vilket landade på 7 poäng. Efter frukosten drog jag på mig skorna samt musik i öronen för å knata min lilla motionsrunda, eftersom hunden var hos mamma (då jag egentligen skulle vara borta hela dagen...) så passade jag på att ta en lång runda å riktigt knata på utan att min lille skrutt ska sniffa å nosa på allt som gör att det blir inget flyt.
Jag kom på ca 10 min in i promenaden att jag hade ju laddat hem en ny app, Runkeeper, som jag kunde testa å vilken underbar app! En röst ger mig uppdatering var femte min om hur långt jag gått, hur länge jag gått samt vilken km hastighet jag håller. Du kan ställa in vilken aktivitet du ägnar dig åt, springa, gå m.m. å sen e d bara å knata på, den håller koll på allt åt dig =)

Tog en tur nerom Fortuna, just i detta ögonblicket så kom låten Highland med One More Time å håret bara reste sig på kroppen av rysningar!!!
Destinationen var som sagt mina föräldrar å där mötte jag en mycket trött vovve, så trött att vi faktiskt med gott samvete kunde ta bussen hem istället för å gå, vi hade båda fått den motion vi behövde för dagen. Har inte sett mycket av Morgan sen vi kom hem då han la sig i vår säng å snarkar än å då kom vi hem kl 18:00.... Hemma hos mamma å pappa blev det två knäcke med skinka samt en kopp kaffe på 4 poäng, när vi kom hem till oss igen Morgan å jag, så blev det snart dags för middag och kvällens meny bestod av en grekisk potatisomelett med ruccola å lite feta ost *nam*


Detta blev 7 poäng då jag valde att ta nästan 10g extra fetaost samt lite, lite matfett i pannan då jag stekte.
I viktväktarna så får du ju bonuspoäng då du motionerar och dagens motion gav mig 4 extra poäng som jag har bestämt att dessa ska endast vara protein för att försäkra mig om att jag tappar fett å inte muskler pga för lite protein i kosten. Idag valde jag att ta ut två av dessa 4 extrapoäng genom att ta 2 ägg i min omelett istället för 1.
Totalt har jag hittils idag ätit 19 poäng så senare ikväll blir det en repris av mitt mellanmål igår som var smaskens =) två knäcke med nåt gott pålägg, kanske blir ost ikväll samt lite frukt å en kopp té så totalt med nån extra kopp té så landar det på 5 poäng som ger att idag har jag utnyttjat 24 poäng. Det e jobbigt å få in alla mat som ska ätas så det blir till å ta nånting onyttigt som är litet men fyller de luckor jag har i maten sen i helgen.


Mitt mellanmål =)

Jag sprudlar av ideér, helt sjukt! I natt hade jag en riktigt härlig dröm, drömde att jag var smal, jag hade på nåt magiskt sätt gått ner allt jag ska och tror d e därför jag varit så glad idag för jag kände verkligen känslan, hur det var att röra sig osv och det var magiskt, helt underbart och nu vill jag verkligen få känna det i verkligheten. Jag har sagt åt mig själv att jag tidigast får skaffa gymkort efter en månad. Jag har en tendens att alltid rusa till gymmet, går dit kanske 5 gånger å sen aldrig mer... Jag vill etablera ett behov av att röra på sig, därför jag tvingar mig sj till att gå en timme varje dag, jag vill komma till den punkten att jag inte kan skippa en dag av att röra på mig, utan jag längtar efter det. Men igår började jag glo på gym å jämföra osv, jag e så grymt sugen på att få sätta igång å ännu mer efter min dröm. Hade jag kunnat hade jag velat pumpa minst 2 timmar varje dag, jag e sjukt peppad på att få börja se resultat!
Jag har satt upp lite mål längs med vägen för att målet: jag ska gå ner 50 kg, det blir för stort, för maffigt. Så första delmålet är att försöka gå ner minst 4 kg på 4 veckor, helst 6 kg, men vill inte stressa fram. Nästa delmål är att tills sommaren (helst början av Juni) ska jag ha gått ner minst 20 kg å helst, helst kanske 25/30 kg. Det är dessa mål jag börjar med, sen kommer det adderas fler å fler men jag börjar där. Detta är målbilden jag har att jobba med de närmsta 4½/5 månaderna.

Det var väl det jag hade å säga idag... Hmm e så skum känsla att jag känner mig pigg, vaken, glad... Hade lätt kunnat gå ut å gå igen just nu å så har jag inte kännt sedan 2002... Me happy panda =)
Med start i morrn tror jag ska jag se till å ta mått samt jag vill börja ta en bild på mig sj varje vecka, alltid samma kläder så man kan se å jämföra resultaten. Jag ser ju aldrig sj när jag gått ner nånting men alla andra ser å jag vill kunna se det andra ser.

Totalt: 24 poäng
Kvar: 14 poäng (inklusive bonuspoängen från veckans alla promenader)

Hopp å hepp mera PEPP!!!!

4 kommentarer:

  1. Veldig bra, Heidi! :D Liker at du er så motivert! :D Klem

    SvaraRadera
  2. Tusen takk kjäre Kjersti :) Er skikkelig digg feeling . KLEM!

    SvaraRadera
  3. jag undrade först vad fan runkeeper var för app eftersom jag av nån anledning läste det som "runke-per" hahahaha
    härligt att läsa att det går bra för dig och att du känner dig pigg och motiverad. heja heja. :)

    SvaraRadera
  4. haha ja då e d inte lätt Lena, känner igen det där... Tack :)

    SvaraRadera