Summa sidvisningar

måndag 24 januari 2011

Dag 2

Jahapp, hela 2 dagar har gått och det har gått ovanligt smärtfritt tycker jag... Inget jag klagar direkt på men men, nån gång ska d väl få va lätt, eller?

Dagen idag har varit lite upp å ner, skulle som sagt på LIA idag å inledde med att missa tåget, bra där! När jag flåsandes och med blodsmak i munnen kommer inom dörrarna ca 20 min sen får jag reda på att min chef (och den ende anställde...) inte är där, ingen vet vart han är och han går inte att nå vare sig på mobil eller vanlig telefon. Genast satte min oerhört logiska hjärna igång att jobba, kanske sitter han fast på en flygplats i Indien (han skulle dit dårå..) han kanske blivit tagen gisslan ute i djungeln nånstans? Han kanske ligger nerslagen å rånad på pass på nån gata i New Delhi? Han kanske tog sig en tur "cow tipping" å sitter inne? Väldigt trovärdiga och realistiska tankar enligt mig själv så jag skrev ett mail å fråga lite försynt om det var jag som tagit fel på dagen. Fick svar nu ikväll att, ja det hade jag tydligen, dock e jag högst betvivlande av just detta... Hur som haver så ska jag dit kl 10 i morrn så i morrn kan jag få börja kallsvettas, jippi!

Annars så har det vart en mysig dag, jag stannade kvar på praktikplatsen fram till halv 1 för å visa att jag e duktig med tider å super seriös... På vägen hem köpte jag en go kopp té på Espresso House, Green passion tror jag det hette, mumma!
Frukosten var som vanligt yoggi å flingor så med min kopp té där baristan missförstod då jag sa ca 1 dl lättmjölk tack å svara: jag hällde i mycket mjölk nu... Så ja, då blev d 3 points på den jäkla koppen, men d var d värt för hade ont i halsen idag å det betyder att nån gång i morrn anländer Herr Förkylning, alltid trevligt med besök....
Jag åkte hem till mamma som gick av nattskiftet på morronen å åt min lunch som bestod av gårdagens middag (lax å stuvad potet) å när momsen vaknat kl 15 så drack vi en kopp kaffe å gick sen ut på långpromenix med lille Morgan i 40 svettiga minuter. Sen hem för en kopp kaffe till =)

Vid 16:45 ca begav jag mig och hunden i släptåg hem igen å avslutade motionsdelen av dagen med en 15 min promenad så nästan en aktiv timme totalt idag =) Hur tyckte Morgan att dagen varit? Ja döm själva...


Totaldäckad med andra ord och han är det fortfarande....

Hemma lagades det mat å röjde lite, blev bakad potatis med räkgegga å salat till, GOTT!

Totalt har det blivit 22 poäng och det betyder att senare ikväll blir det 2 knäckeskivor med leverpastej, en liten fruktsallad och en gooooo kopp té =)

Det var min oerhört nervkittlande och spännande dag idag, vågar vi hoppas på en repris i morgon?

Totalt: 26 poäng
Kvar: 5 poäng

Tjo flöjt!

2 kommentarer:

  1. Lykke til kjære! Jeg har trua på deg! :D <3

    SvaraRadera
  2. Tusen hjertlig takk söta :D Skikkelig gla i deg <3

    SvaraRadera