Summa sidvisningar

torsdag 27 januari 2011

Dag 5

Dag nummer 5, still going strong! Idag har d inte hänt så mycket, skulle som sagt storstäda men kom inte så långt då jag vakna kl 12 å redan vid kl 15 skulle jag bege mig till mamma då vi skulle handla vid 4... Dock fick jag tvättat en maskin tvätt samt städat undan 75% av julgrejerna som jag fortfarande inte fått tummen ur att ta ner...
På det stora hela har det kännts underbart idag också, fortfarande inget sötsug eller att jag känner mig svag i min målinriktning att de gamla tankarna dyker upp: guuuuud vad jag e hungrig, fan jag skiter i detta, jag äter detta så får jag kompensera sen... Inget sånt har ens poppat in i skallen på mig hittills. Dock då vi stod på Coop forum i Hbg så tittade jag på montern med grillat å lukten därifrån gjorde mig en smula sugen men suget hann inte ens bilda en känsla förräns en liten röst i skallen sa: d är inte värt d... Å sen var d inte med med d =) Frestelsen dök upp hemma åsså då jag höll på med middagen å jag sneglade på d sista av mitt Marabou Schweizernöt som ligger på tv bordet, där är två rutor kvar å tankarna började komma hur mycket poäng de var värda å om jag skulle äta dem, men än en gång så slog jag bort tanken å sa till mig sj att maten e snart klar, ät den istället!

Dagen började som vanligt, dock hade jag inte nog med mjölk för min gröt så det blev lite yoggi med Start müsli, té samt två Solruta knäcke med leverpastej som landa på ca 10 poäng tror jag.
Promenade tog jag vid kl 15 då jag tog min dagliga promenad i samband med att jag ändå skulle till mamma. Idag kom åsså tanken på att strunta i promenaden å ta bussen men nej, jag tvinga mig sj att gå för jag känner mig sj, skiter jag i det en dag å tar d lata alternativet så är d kört. Sen dröjer d inte länge förräns nästa "fusk" infaller å sen är min motion ett minne blott. Funderar på att från å med i morrn så ska mina promenader kompletteras med lite styrka, sit ups å sånt otroooooooooooligt skoj... Jag känner pressen att jag MÅSTE ha gått ner minst 1 kg tills på söndag, om gudarna ler mot mig så är det 2 kg, jag vet jag inte ska pressa mig sj men med tanke på hur mycket energi jag lagt ner hittills så måste d få utbetalning, dessa tankar å känslor gör mig rädd att om d nu blir en besvikelse på söndag att allt brister å detta går åt helvete. Just denna oron är orsaken till att bloggen finns, nu har jag visat för mååånga vad jag gör å då blir d "pinsamt" om d spricker. SÅ förhoppningsvis funkar min blogg som en krockudde om jag nu inte lyckas med mina mål på söndag =)

När vi var å handla så hade jag planerat lite annorlunda med maten så det blir enklare för mig, middagen jag lagar på kvällen blir morgondagens lunch så jag slipper stå å laga två olika maträtter samtidigt för det e jag som lagar all mat här hemma å ironiskt nog så HATAR jag å laga mat....
På Maxi funderade jag på å köpa en ny våg, min fina färgkoordinerade som jag har nu har åkt i golvet då Andreas missbedömde lite i våras så den åkte i golvet å flimmrar å verkar numera tro att den är en enarmad bandit å inte en våg... Den kastar iväg lite siffror å det e aldrig rätt siffror heller... Så ja, jag hitta en våg på "special prize for u my friend" 99 riksdaler men jag tveka lääänge.... Den e nämligen plommonlila, snygg men allt i mitt badrum är efter den ljusblå/turkosa tonen... Det tog emot men jag köpte den, får gömma undan den å ha min trasiga framme för å behålla harmonin i färgerna haha =)

Här e min fina våg =) Får se om vi fortfarande e vänner på söndag...

Lunchen blev d ingen men tog en kopp kaffe med mjölk samt två Solruta med skinka å smör hos mamma innan vi åkte till Maxi så ca 4 poäng =)

Middagen blev bakad potatis med en skinkröra samt sallad *mumma* Jag la till 25 g extra skinka då jag motionerat å vill inte riskera att få för lite protein i min kost och majs till salladen gav 7 poäng. Senare ikväll blir d mitt älskade mellanmål av 2 knäcke med ost, paprika, 2 clementiner samt en kopp té =)

Utöver allt detta så åkte jag å mamma åsså till Shell för å hämta paket, mamma hade fått förnyat sitt abn. å fick en ny lur samt en mini laptop å jag ahde fått första försändelsen kursböcker. Jag tyckte mamma hade roligare paket....

Så nu äger jag å Andreas var sitt ex av dessa underbara böcker som jag misstänker är minst lika nervkittlande i innehåll som deras titlar skvallrar om... Jag vet att många just nu e sjukt avis på mig...

Det var i stort sett denna händelserika torsdag beskrivet i ord å bilder, i morrn blir d till att super motionera å försöka få mig lite mer säker på att nå mitt veckomål på 2 kg *PEPP PEPP*

Totalt: 25 poäng
Kvar: 7

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar