Summa sidvisningar

torsdag 27 mars 2014

Dag 1152-1187

Hejsan svejsan

Nu har det gått hela 35 dagar sen sist. Jag jobbar på som vanligt men det händer väldigt mycket runt omkring mig som gör att bloggen tyvärr blir lidande.
Rent allmänt så fortsätter förändringarnas vindar å jag har sakta börjat hitta vardagen igen efter stora omställningar samt att jag flyttat, kommit så sakt ai ordning osv osv.
En ny sak som är väldigt kul är att jag hittat tillbaka till att spela igen vilket känns kul, märker hur mycket jag saknat det, det är fantastisk hur avkopplande det är efter en tuff arbetsdag att få logga in och spela lite, komma in och gömma sig i en annan värld, även om det bara är för några timmar, det ger så mycket mer än att sitta å glo på tv.
Har fått kontakt med lite nytt folk också som har börjat bli riktigt fina vänner vilket är kul samt någon att spela med. Har även fått kontakt med gamla spelvänner som jag spelar nån enstaka gång med.
Dock de senaste 2 veckorna har det spelats alls faktiskt så jag är en periodare på den punkten också, det är kul å iintensivt ett tag å sen känner jag för lite distans helt enkelt å gör nåt annat.

Matmässigt går d bra, har haft en liten dipp här å var där jag inte hållt mig till regimen men jag är på det igen nu å det känns bra. Följer ju inget slaviskt utan gör vad jag känner för, vill jag äta nåt med kolhydrater så gör jag d helt enkelt.
Men för d mesta så håller jag mig till d jag ska äta, äter när jag blir hungrig å slutar när jag e mätt å märker att mina portioner är drastiskt mindre å jag handlar inte alls lika mycket mat längre, jag klarar mig helt nekelt på hälften mot vad d varit innan så det känns bra.
Nu är jag dessutom mer hemma i LCHF tänket å kör inga recept längre, utan hittar på hur jag vill för att få ihop en god måltid vilket är enkelt, en sallad, nån sås/röra med grädde/fraiche/annat fett och sen lite gott protein till det, KLART!
Har jag idétorka eller dålig aptit blir d mest äggröra med ost eller turkisk yoggi med nötter å blåbär.

Träningsmässigt går d upp å ner, inte sprungit på 2 veckor men har börjat så smått igen. Har inte gymmat sen jag skrev sist tyvärr men däremot så har jag börjat cykla igen men den senaste veckan ahr jag inte cyklat alls men nästa vecka hoppas jag kunna komma igång med det igen.
Försöker komma ut å gå när d blir för mycket stillasittande :)

Men överlag går det bra, mår bättre å bättre för var dag som går å det känns bra. Har haft d lite tufft emellanåt men stora förändringar är inte enkal ågonstans utan d får ta sin tid innan saker ramlar på plats igen.
Hoppas jag kan komma igång å skriva lite mer regelbundet men som sagt, jag försöker komma hit lite då å då :)
Kan bjuda på en bild som tyvärr är ca 1 månad gammal men den är ändå relevant för det har inte ändrats så mycket sen jag tod den men istället för 26 veckor mellan första å andra bild är det snarare 30 veckor nu:
Ha det så gött alla =)

Bye bye!

2 kommentarer:

  1. Hihi, här kom det ju en uppdatering :) Tack! Roligt att höra att du har hittat tillbaka till lite av dina gamla hobbies. Jag börjar lära mig nu att hobbies är väldigt viktiga. Utan dom tappar man fler och fler bitar av sig själv. Skönt också att höra att du trivs bra i lchf-kosten och det är otroligt stor skillnad på dina foton! Förresten, såg din profilbild på Facebook (är bara där typ en gång i veckan får att kolla av mina notifikations, men inget mer) och du är ju ett bombnedslag på det fotot! Väldigt fint taget :-)

    Stor kram på dig, fina Heidi

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Josse :) Jo hobbies spelar en stor roll, just nu är jag mer å mer fokuserad på att n'är jag är ledig så gör jag bara sånt som jag vill göra å skiter fullständigt i vad andra tycker. Vill jag t.ex bara ligga i sängen å se på serier hela lördagen å inte göra ett skit hemma så gör jag det å skiter i om folk kollar snett på en å frågar: men vaddå, har du inte gjort nånting alls? HATAR det att man alltid förväntas göra saker när man är ledig, hur ledig är du då egentligen om du är sönderbokad å upplanerad hela tiden? När är d tänkt du ska få slappa å ta igen dig efter en hård vecka? Nej, skit i dem, vill jag va lat å inte göra ett skit så gör jag d. Sen nästa dag så städar jag eller annat men huvudsaken e att inte göra något för jag förväntas göra d, min fritid=mina regler

    Hoppas du mår bra trots omständigheterna, skickar en massa kramar!!!!

    SvaraRadera